ساری؛

خریداری 6هزار تنی پرتقال درجه دو

6 هزار و 162 تن پرتقال درجه دو از باغداران مازندران خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 6 هزار و 162 تن پرتقال درجه دو با قیمت هفت هزار و 200 ریال و 300 تن پرتقال درجه یک با قیمت هشت هزار و 340 ریال برای عرضه مستقیم در بازار مصرف به صورت تازه‎خوری از باغداران خریداری شد.

وی افزود: 16 مرکز خرید مرکبات در سطـح استان اقدام به خـرید می‌کنند که تاکنون 15 هزار تن پرتقال درجه سه بعد از خرید توسط کارخانجات تبدیل به کنسانتره و آب میوه شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 300 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای کمک به باغداران و کشاورزان خسارت دیده اختصاص یافته است گفت: برنامه‎هـای اجـرایی و حمایتی خـرید تضمینی محصـولات کشاورزی مرکبـات درجه یک، دو و سه با همکاری تشکل‎های تولیدی و سازمان مرکزی تعاون روستایی درحال انجام است.

دلاور حیدرپور افزود : با توجه به پیگیری‌هایی که پس از خسارات وارده به بخش کشاورزی استان بر اثر بارش برف و سرما در آذر ماه امسال اتفاق افتاد، دولت 2 هزار و 700 میلیارد ریال کمک مالی به کشاورزان استان ابلاغ کرد .

وی گفت : 2 هزار میلیارد ریال اعتبار با پرداخت تسهیلات بانکی و سود 10درصد به کشاورزان خسارت دیده و 200 میلیارد ریال جهت حمایت و خرید توافقی کیوی و 200 میلیارد ریال برای تامین منابع مالی صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای پرداخت غرامت به باغداران تحت پوشش بیمه اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: 11 هزار و 540 تن کیوی آسیب دیـده از برف و سرما در غرب استان توسط چهار مرکز خریداری شد و به صنایع تبدیلی استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی و سمنان و تبدیل آن به آب میوه، پوره و کنسانتره انجام شد.

دلاور حیدرپور گفت : 114 هزار و 748 تن پرتقال غیرقابل مصرف از چرخه مصرف خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.