کمبود نگارش مقالات در حوزه تربیت معلم

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان گفت: مقالات علمی پژوهشی در حوزه تربیت معلم با کمبود مواجه است.

کمبود نگارش مقالات در حوزه تربیت معلم
رضا ساکی معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت پژوهشی و نگاه به این امر در دانشگاه عنوان کرد: هدف ما ایجاد فرصتی برای دستیابی به دانش استراتژیک تربیت معلم به عنوان یکی از سیاست‌های اصل در دانشگاه است.

وی ادامه داد: البته این مسئله در برنامه‌های راهبری دانشگاه راه یافته و اکنون مشکلی که داریم کمبود صاحبنظران در حوزه تعلیم و تربیت برای ارائه مقالات علمی و پژوهشی است. 

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: 14 رشته تخصصی در این دانشگاه وجود دارد اما فقط هفت مجله علمی پژوهشی با رویکرد تربیت معلم داریم که باید این تعداد افزایش یافته و بر این اساس اخذ مجوز برای هفت رشته دیگر انجام شده است.

ساکی اظهار داشت: کمبود اصلی در فرآیندهای پژوهشی کاهش علاقه به پژوهش و نگارش بوده در نتیجه گفتمان تربیت معلم باید شکل گیرد تا شاهد چنین شرایطی نباشیم.

معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه از نظر تأمین اعتبارات نگاه مثبتی به فرآیندهای پژوهشی شده است، گفت: البته محدودیت‌هایی وجود دارد که برای آنها ظرفیت‌هایی در نظر گرفته‌ایم ولی به طور کلی مشکل اساسی اعتبارات نبوده بلکه باید اقدامات پژوهشی شایسته‌تری برای تربیت معلم انجام شود.

ساکی با اشاره به اینکه  اکنون در حال بسترسازی در دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی هستیم، عنوان کرد: طی چند سال اخیر رشد نسبی داشته‌ایم که ارزشمند بوده اما نسبت به وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید برای دستیابی به آن فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار