درخواست هندی‌ها برای اعطای مجوز به بانک‌های ایرانی بمنظور افتتاح شعبه در هند

فدراسیون سازمان‌های صادرات هند از بانک مرکزی این کشور خواست به بانک‌های ایرانی که برای افتتاح شعبه اقدام کرده‌اند، اجازه دهد در هند شعبه باز کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه خبری اکونومیک تایمز نوشت: فدراسیون سازمان‌های صادرات هند، از بانک مرکزی این کشور درخواست کرد برای تسهیل روند تقویت روابط تجاری با تهران، به بانک‌های ایران اجازه دهد در هند شعبه باز کنند. 

در این مطلب آمده است: فدراسیون سازمان‌های صادرات هند از بانک مرکزی این کشور درخواست کرد به بانک‌های ایرانی که برای افتتاح شعبه اقدام کرده اند- برخی از آن‌ها از پنج سال قبل درخواست داده اند- اجازه دهد در این کشور شعبه باز کنند. 

پنج بانک ایرانی- بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک پارسیان، بانک سرمایه و بانک اقتصاد نوین- برای افتتاح شعبه در هند درخواست داده‌اند، اما روند این کار به علت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران به تعویق افتاد. 

در حال حاضر اکثر این بانک‌ها تبادلات مالی خود را از طریق بانک UCO هند انجام می‌دهند. 

با این حال، با لغو تحریم‌ها، با توجه به اینکه تهران تمایل دارد روابط همکاری‌های بانکی و تجاری‌اش را با هند عادی‌سازی کند، باید روند افتتاح شعبه برای بانک‌های ایرانی در این کشور تسریع شود. 

ایران و هند روابط تجاری دو جانبه به ارزش نه میلیارد دلار دارند که انتظار می‌رود ظرف دو سال با توجه به افزایش بهای نفت و لغو تحریم‌ها، به دوازده میلیارد دلار افزایش یابد. 

بعلاوه، دو کشور در آستانه امضای توافق تجاری پرسودی قرار دارند. هند قطعات خودرو، ابزارآلات، موتور و مواد شیمیایی، برنج باسماتی، شکر و دیگر محصولات کشاورزی به ایران صادر می‌کند. عمده واردات هند از ایران نفت است که هفتاد درصد کل واردات هند را از این کشور تشکیل می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار