ادعای کربی: تحریم‌های جدیدِ ایران ناقض برجام نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد تحریم‌های جدیدی که این کشور علیه ایران اعمال کرده است، مفاد توافق هسته‌ای را نقض نمی‌کند.

ادعای کربی: تحریم‌های جدیدِ ایران ناقض برجام نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جان کربی، سخنگوی این وزارتخانه مدعی شد تمدید تحریم‌های ایران ناقض برجام نیست چون باعث تحمیل دوباره تحریم‌های ثانویه مرتبط با هسته‌ای نمی‌شود.

وی در واکنش به این مسئله که در پی تحریم‌های واشنگتن، ایران خواستار تشکیل جلسه پنج بعلاوه یک و تهران شد، گفت: همانطور که می‌دانید، کمیسیون مشترک ایجاد شد تا درباره شکایات در آن بحث و گفتگو شود و مجمعی برای این کار فراهم شود. پس قطعا، در حدود صلاحیت ایران است که خواستار تشکیل جلسه این کمیسیون مشترک شود تا درباره این موضوع که از دید آن‌ها به پیروی از شروط (برجام) مربوط می‌شود، صحبت شود. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود: «چیزی که من می‌خواهم خیلی ساده آن را تکرار کنم این است که قانون تحریم‌های ایران در زمانی که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد مذاکره بود وجود داشت و پابرجا نیز مانده است. تمدید این قانون نقض برجام نیست و باعث ارائه دوباره یا تحمیل دوباره هیچ تحریم ثانویه مرتبط با هسته‌ای نمی‌شود که ما در روز اجرای برجام آن‌ها را برداشته بودیم. همچنین (تمدید قانون تحریم‌های ایران) باعث تحمیل هیچ گونه تحریم جدید مرتبط با هسته‌ای نمی‌شود. پس درحالیکه ما اعتقادی به ضرورت تمدید (قانون) نداشتیم، تمدید این قانون، همانطور که در قانون نوشته شده است ناقض آن (برجام) نیست.» 

کربی در ادامه ضمن اشاره به نبودن آمریکا در گفتگوهای سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه گفت: آمریکا از هرگونه راه حلی که هر یک از طرف‌های مناقشه به آن دست یابند و باعث کاهش خونریزی‌ها و از سرگیری گفتگوهای سیاسی شود، استقبال می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
مطمئن باشید آمریکا هر اقدامی که ضد ایران انجام دهد در نهایت به پیروزی ایران منجر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۵
راست میگه با این عکس العمل خفت بار در برابر نقض برجام توسط مسئولین فهمیدن که هر چی بگن و هر کاری بکنند با واکنشی روبرو نمیشه
آخرین اخبار