کرمان؛

25هزارسواد آموز در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در حال حاضر 25 هزار و 960 نفر بی سواد در دوره های سواد آموزی، انتقال و تحکیم در استان مشغول سواد آموزی هستند.

25هزارسواد آموز در استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد محسن بیگی افزود: سوادآموزی در مکتب و مذهب ما جایگاه ویژه ای دارد و بعد از گذشت 37 سال از عمر پربرکت نظام لازم است تا برنامه ریزی و تحلیل درستی را در این حوزه داشته باشیم.

وی اظهار داشت : محرومیت های جنوب کرمان باعث شده چالش هایی هم در حوزه سوادآموزی در جنوب این استان وجود داشته باشد که لازم است با هم افزایی تمامی دستگاه ها و نهادهای دولتی این چالش ها را برطرف کنیم.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: اولویت اصلی این استان بعد از امنیت حوزه سوادآموزی و تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد چرا که معتقدیم آموزش باعث توسعه پایدار می شود.

وی در مورد ترک کنندگان از تحصیل در استان کرمان گفت: با هماهنگی که با اداره ثبت احوال داشتیم اتصالی را بین آمارهای سامانه ثبت احوال و ثبت نام دانش‌آموزان برقرار کردیم بدین صورت افرادی که در مدارس ثبت نام نکرده‌اند، فهرست اسامی آنان تهیه و به ادارات آموزش و پرورش فرستاده می‌شود.

محسن بیگی تصریح کرد: ترک از تحصیل در مقاطع ابتدایی هیچ گونه توجیهی ندارد چرا که تمامی امکانات در این مقطع برای ادامه تحصیل فراهم شده است هرچند در حوزه متوسطه اشکالاتی وجود دارد که با راه اندازی مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی زمینه تحصیل برای دانش آموزان این دوره نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/ح
عسکرپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار