شهرکرد؛

بزرگداشت واقف خيرانديش مرحوم حاج سلیمان سلیمان پور

همایش بزرگداشت واقف خيرانديش مرحوم حاج سلیمان سلیمان پور در بروجن برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری؛ همایش بزرگداشت واقف خيرانديش «مرحوم حاج سلیمان سلیمان پور» در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجن برگزار شد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت: حاج سلیمان سلیمان پور اهل شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن، 123 سال پیش وقف بزرگی را به مساحت دو میلیون و 74 هزار متر مربع در این شهرستان انجام داد که هم اکنون یکی از بزرگ ترین وقف های کشور از نظر مساحت به شمار می رود.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی افزود: این موقوفه در دو شهر نقنه و بروجن قرار دارد و در حال حاضر بسیاری از ادارات دولتی و مراکز آموزشی شهرستان بروجن در این موقوفه واقع شده است.

وی اضافه کرد: این موقوفه بلوار مدرس، خیابان امام و بلوار امام شهر بروجن را شامل می شود که 13 مدرسه، دانشگاه پیام نور، بهزیستی، سالن ورزشی شهید تندگویان، فرهنگسرا، مصلای بروجن، پارک جنگلی و ... در آن قرار دارد.

عزیزی با بیان اینکه موقوفه مرحوم حاج سلیمان دارای زمین های کشاورزی بسیاری است گفت: این اراضی هم اکنون در اجاره مردم هستند.

بروجن با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار