بهای نفت و طلا افزایش یافت

احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال گمانه‌زنی درباره احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با وجود راکد بودن بازار نفت به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی، با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 22 سنت افزایش به 55 دلار و 57 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 28 سنت افزایش، بشکه‌ای 53 دلار و 58 سنت معامله شد.

کارشناسان حوزه نفت اعلام کردند این افزایش بها بیشتر بخاطر احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا رخ داده که قرار است اواخر روز چهارشنبه (امروز) گزارش آن منتشر شود.

"جفری هالی"، کارشناس مؤسسه "اوآندا" در سنگاپور اعلام کرد: احتمال می رود ذخیر نفت خام آمریکا 2 میلیون و 563 هزار بشکه کاهش یافته باشد.

به دنبال کاهش ارزش دلار، بهای طلا هم امروز با افزایش همراه بود. این درحالیست که چند روز پیش دلار آمریکا به بیشترین رقم در 14 سال اخیر رسیده بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با 0.2 درصد افزایش به 1134.26 دلار رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.2 درصد افزایش، 1135.80 دلار معامله شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار