چرا هندبال مردان تیم ملی ندارد؟

تیم باشگاهی شهرداری کاشان در حالی به تورنمنت هلند اعزام می شود که پیش از این مسئولان فدراسیون اعلام کرده بودند که تیم ملی در این تورنمنت حاضر خواهد شد اما گویا فعلا هندبال ایران تیم ملی مردان ندارد.

چرا هندبال مردان تیم ملی ندارد؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داشتن تیم ملی یکی از اصلی‌ترین وظایف هر فدراسیون است اما هندبالیست‌های ایرانی چند ماه است که از داشتن تیم ملی محروم هستند. سرپرست و دبیر فدراسیون هندبال در مصاحبه‌های خود هربار ادعا کردند که به زودی کادر فنی تشکیل می‌شود و تیم ملی سروسامان می‌یابد اما در این چند ماه نتوانستند کادر فنی را تشکیل و ترکیب تیم ملی را بچیند.

آخرین اردوی تیم ملی هندبال ایران در مردادماه تشکیل شد و ملی پوشان هندبال خود را برای حضور در تورنمنت قطر آماده کردند. البته ملی‌پوشان مدت زیادی از میدان رقابت دور بودند و آخرین اردو  نیز آنقدر کوتاه بود که به هماهنگی نرسیدند  و در هر دو دیدار دوستانه تورنمنت قطر مقابل تیم ملی میزبان و تیم باشگاهی نروژ، شکست خوردند. بعد از آن رویداد، تیم ملی هندبال دیگر اردویی نداشت و حتی در ۱۸ آبان ماه نیز محسن طاهری سرمربی تیم هندبال از سمت خود استعفا کرد.

اکنون فدراسیون هندبال تیم ملی ندارد اما از ماه‌ها قبل برای حضور در تورنمنت هلند اعلام آمادگی کرده است و حالا قرار است تیم باشگاهی شهرداری کاشان را به این رقابت‌ها اعزام کنند. این درحالی است که دبیر و سخنگوی فدراسیون هندبال، چندین بار از اعزام تیم ملی هندبال به تورنمنت هلند خبر داده بود، اما اکنون می‌گوید که چون در این رقابت‌ها تیم‌های باشگاهی حضور دارند، از ایران هم تیم باشگاهی شهرداری کاشان اعزام خواهد شد.

به گفته فرامرز می‌آبادی در ۱۲ خردادماه، اعزام تیم ملی به تورنمنت هلند قطعی است. او در این‌باره تاکید کرد: بین آبان تا آذر ماه تورنمنتی در هلند با هشت تیم برگزار خواهد شد، که ایران نیز قطعا بین این هشت تیم قرار دارد.

همچنین فرامرز می‌آبادی برای حضور هندبال در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ابراز علاقه کرد و گفت: ما مشتاق هستیم در این رقابت‌ها حاضر شویم، اما هنوز در این‌باره مطلب مکتوبی به ما ارائه نشده است. این موضوع باید سریع‌تر به ما اعلام شود تا ما بتوانیم تیم خود را مهیا کنیم. اگر برنامه‌ریزی باشد، تیم و مربی به زودی مشخص خواهد شد.

عباسعلی اکبری سرپرست فدراسیون هندبال نیز، در مورد نداشتن تیم ملی و سرمربی تیم ملی در رده بزرگسالان اظهار کرد: در حال حاضر وقتی تیم ملی وجود ندارد، مربی هم نداریم. باید کمیته فنی تشکیل شود و در این خصوص تصمیم بگیرد.

همیشه تنها دلیل فدراسیون هندبال برای نداشتن تیم ملی نبود رقابت‌ در سال جاری بود. اما اکنون به دلیل نبود تیم ملی، تیم باشگاهی به هلند اعزام می‌شود و باید دید فدراسیون در بازی‌های کشورهای اسلامی چه تیمی را روانه باکو خواهد کرد؟

حال سوال اینجا است که چه زمانی کمیته فنی فدراسیون هندبال تشکیل خواهد شد؟ آیا برای تشکیل کمیته فنی و تصمیم‌گیری در مورد تیم های ملی که یکی از وظایف اصلی فدراسیون‌ها است باید این همه اهمال شود؟ آیا هندبالیست های ایرانی حق داشتن تیم ملی را ندارند؟

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار