نشست هماهنگی پیشگیری از وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صبح امروز در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این نشست با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از کشورهای اروپایی و همسایه به ایران منتقل شده، گفت: با سرعت عمل و همکاری بین بخشی که در مجموعه ی استان پیش آمد ما توانستیم بیماری را کاملا کنترل و اکنون هیچ نمونه ای در این زمینه در گیلان وجود ندارد.

حجت شعبانپور افزود: نشست های تخصصی متعددی که در سطح استان با مراکز بهداشتی داشتیم راه های کنترل و مبارزه با این بیماری بررسی شده و اقدامات خوبی داشتیم و نظارت مستقیم در این امر موجب شده که تمام دستگاه ها با همکاری مناسب با مجموعه ی دامپزشکی به وظایف خودشان بپردازند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان، احتمال بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان وجود دارد.

سهراب عاقبتی افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جز بیماریهای بشدت واگیردار و مشترک، خطرناک بین پرندگاناهلی و وحشی و در انسان و سایر پستانداران است.

وی افزود: به جهت جلوگیری از انتشار آن ، مردم هر گونه موارد مشکوک مرگ پرندگان یا لاشه پرندگان، مراتب را با شماره 1512 اداره کل دام پزشکی اطلاع رسانی کنند

.مدیر کل دامپزشکی گفت: بیماری(H5N1)بین پرندگان و انسان مشترک است و از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.

عاقبتی بهترین روش کنترل این بیماری را افزایش آگاهی عموم بویژه افرادی که با پرندگان در تماس هستند بیان کرد .

در این نشست شرکت کنندگان برخی فعالیت ها برای پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را بیان کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.