رشت؛

رصد بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان

تاکنون از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان گزارشی اعلام نشده است.

رصد بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان امروز در نشست هماهنگی پیشگیری از وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت : اگرچه این بیماری از دیگر کشورها به ایران منتقل شده است اما با سرعت عمل و همکاری که بین نهادهای ذیربط همانند دامپزشکی وجود دارد این بیماری کاملا کنترل و هیچ موردی در گیلان از شیوع آن گزارش نشده است.

حجت شعبان پور افزود : در نشست های تخصصی با مراکز بهداشتی گیلان راه های کنترل و مبارزه با آنفلونزای فوق حاد پرندگان بررسی شده است.

مدیر کل دامپزشکی گیلان نیز گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان وحشی به تالاب ها و آبگیرها احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان وجود دارد.

سهراب عاقبتی افزود : بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان جز بیماری های واگیردار و مشترک بین انسان ، طیور و پستانداران است.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان از طریق تماس به انسان منتقل می شود افزود : این بیماری از طریق خوردن گوشت پخته پرندگان به انسان سرایت نمی کند.

مدیر کل دامپزشکی گیلان از شهروندان خواست هر گونه موارد مشکوک به مرگ پرندگان را با شماره تلفن 1512 به اداره کل دامپزشکی گیلان اطلاع دهند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.