لرستان؛

پرداخت 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش خصوصی

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت:در سال جاری پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات در راستای تحقق رونق بخش تولید وجذب سرمایه گذار خصوصی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی کورانی فر روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران بروجرد افزود: مشکلات سامان کاشی ،کاشی جم، نساجی و برخی دیگر از واحدهای صنعتی این شهرستان از در حال بررسی بوده و اقدامات نیز دراین راستا انجام شده است.
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه بیشتراین واحدها مربوط به بخش خصوصی بوده واستفاده آنها از تسهیلات دولتی مقدور نمی باشد ولی برطرف نمودن مشکلات این واحدها با ده ها کارگر در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
معاون استاندار لرستان وفرماندار ویژه بروجرد اظهار کرد: دوم دیماه جاری در جلسه ای با استاندار لرستان موانع و مشکلات واحدهای صنعتی بروجرد بررسی وبرای رفع مشکلات آنها از سوی دولت تصمیماتی گرفته می شود.
کورانی فر با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی افزود: بحث اقتصاد مقاومتی طرحی بوده که تغییر مسیر دراقتصاد کشور را به همراه داشته واقداماتی وهدف گذاری هایی برای دراز مدت در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور تعیین کرده است.
وی با بیان اینکه حجم کار در بروجرد بسیار زیاد است ادامه داد: باید از همه ظرفیت ها محلی واستانی برای کاهش مشکلات این شهرستان استفاده ودر جهت جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی برای رونق اقتصاد بروجرد گام برداشت.
فرماندار ویژه بروجرد بیان کرد: نخستین گام برای جذب سرمایه گذار ایجاد محیطی امن، حمایت و پیگیری امور سرمایه گذاران در شهرستان بوده که در این راستا اقدامات مثبتی انجام شده است.
کورانی فر یادآور شد: بروجرد دارای ظرفیت و پتانسیل های بالایی بوده که همه این فرصت ها در قالب کارگروه های مشورتی و تخصصی مشخص و به صورت بسته های سرمایه گذاری در بروجرد آماده معرفی هستند.
وی توسعه و کشت گیاهان دارویی، رونق صنایع دستی و گردشگری، صنایع تبدیلی درحوزه کشاورزی را از جمله پتانسیل های بروجرد معرفی کرد و افزود: در این راستا فرماندهی سپاه لرستان با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اعلام آمادگی کرده که درهریک ازبخش ها ضمن پرداخت تسهیلات، ارائه دوره های آموزشی، مکان و بازار یابی متقاضیان را حمایت نماید.
معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد گفت: باید ازاستعداد جوانان در زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان که اساس اقتصاد مقاومتی بوده استفاده کرد.
کورانی فربا اشاره به بازدید های سر زده از مناطق شهری و رصد مشکلات مردم اضافه کرد: ترافیک یکی از مشکلات جدی درسطح شهر بروجرد بوده که شورای شهر و شهرداری باید نسبت به رفع آن وساماندهی دست فروشان اقدامات و هماهنگی های لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار