لرستان؛

اغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان در بروجرد

رئیس اداره بهزیستی بروجرد گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان در مهدهای کودک این شهرستان آغاز شد. ا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پیردایه افزود: جامعه هدف اجرای این طرح کودکان پنج تا 6سال بوده و با توجه به سهمیه 400 کودک ازسوی بهزیستی والدین باید فرزندان خود را برای مشارکت در این طرح تشویق نمایند.
وی افزود: سال گذشته این طرح بر روی 400 کودک در 205 پایگاه مهد کودک بروجرد اجرا شده که از این تعداد 141 کودک مشکل اضطراب داشته و 50 کودک مورد درمان قرار گرفتند که بقیه برای درمان این بیماری مراجعه نکردند.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد بیان کرد:عوامل مختلفی در اضطراب های کودکان نقش داشته که جدایی آنها از والدین و حضور در مهدکودک ها اختلافات خانوادگی و ترس از جمله عوامل ایجاد این مهم در کودکان است.
پیردایه اضافه کرد: در اجرای این طرح 35 سوال در پرسش نامه در نظر گرفته شده که خانواده با توجه به رفتارهای کودکان به سوالات پاسخ داده و سپس براساس نمره در نظر گرفته غربال می شوند.
وی ادامه داد: عدم تشخیص اضطراب در کودکان منجر به انجام ندادن مطلوب فعالیت های درسی، رفتارهای اجتماعی، ترس مرضی و اختلال اضطرابی می شود.
رئیس اداره بهزیستی بروجرد یادآورشد: هدف از اجرای این طرح شناسایی زودهنگام اضطراب کودکی، ارجاع به موقع جهت مداخلات تخصصی و افزایش آگاهی والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.