در ملاقات جابری انصاری با نخست وزیر سوریه مطرح شد

ضرورت گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور

جابری انصاری با محمد عماد خمیس نخست وزیر سوریه دیدار و پیرامون تحولات جاری و همکاریهای دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی گفتگو و تبادل نظر کرد.

ضرورت گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشوربه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که به منظور شرکت در نشست کمیته سیاسی مشترک دو کشور و رایزنی با مقامات سوریه به دمشق سفر کرده است با محمد عماد خمیس نخست وزیر سوریه دیدار و پیرامون تحولات جاری و همکاریهای دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی گفتگو و تبادل نظر کرد.

نخست وزیر سوریه در این دیدار با تقدیر از حمایتهای همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه، اعلام کرد تاریخ هیچگاه ایستادگی دولت و ملت ایران در کنار سوریه در شرائط سخت را فراموش نخواهد کرد.

عماد خمیس با تاکید بر اینکه موفقیت در نبرد حلب، موفقیت محور مقاومت در تحمیل شکست به تروریستها و حامیان خارجی آنها است افزود تقویت همکاریهای اقتصادی سوریه و ایران یک ضرورت است و باید افزایش همکاریهای اقتصادی بطور جدی در دستور کار دو کشور قرار گیرد.

نخست وزیر سوریه با تشکر از دعوت جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفت بزودی در سفر به تهران موضوعات مختلف همکاری های اقتصادی دو کشور پی گیری و مورد توافق قرار خواهد گرفت.

جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه نیز با تبریک موفقیت ملت سوریه در نبرد حلب، به حدود چهار دهه روابط ویژه و راهبردی دو کشور اشاره کرد و ضمن تاکید بر ضرورت گسترش همکاریهای اقتصادی، گفت یکی از کارکردهای کمیته سیاسی مشترک، پیگیری همکاری های اقتصادی و تلاش در جهت اجرایی شدن توافقات اقتصادی ایران و سوریه می باشد و امیدواریم در این چارچوب بتوانیم به پیشبرد و ارتقاء روابط همه جانبه دو کشور کمک کرده و نگاه به آینده داشته باشیم.

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با اشاره به شرایط خاص اقتصاد سوریه در وضعیت جنگ، ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم؛ مقدمات حل سیاسی بحران سوریه و خروج هر چه سریعتر این کشور از شرایط فعلی فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار