در پیامی؛

جابری انصاری، درگذشت اسقف هیلاریون کاپوچی را تسلیت گفت

معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه، درگذشت اسقف پیشین قدس را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین جابری انصاری معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه، درگذشت اسقف پیشین قدس را تسلیت گفت. 
وی نوشت: 

بسم الله الرحمن الرحیم

اسقف هیلاریون کاپوچی، اسقف اعظم پیشین قدس که صهیونیست ها او را در سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار میلادی به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین، محاکمه و به زندان محکوم کردند و پس از سپری کردن چهار سال از حبس خود با فشار واتیکان و شخص پاپ، آزاد اما به ایتالیا تبعید شد؛ یکشنبه دوازدهم دی ماه نود و پنج در تبعید در شهر رم در نود و چهار سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد. کاپوچی نخستین میهمان خارجی امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود و تا پایان عمر بر آرمان آزادی فلسطین از اشغال صهیونیستی ایستادگی کرد و بعنوان نماد آزادیخواهی و مقاومت و همزیستی مسیحیان مشرق زمین با مسلمانان باقی ماند. او به واقع مصداق کریمه قرآنی بود که می فرماید «آنها را پر محبّت ‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت. کسانی که می ‏گویند ما مسیحی هستیم. این بدان سبب است که برخی از آنها دانشمند و پارسا هستند و آنها تکبّر نمی ‏ورزند.»

با بزرگداشت یاد و خاطره ماندگار کاپوچی، از خداوند متعال برای او آمرزش و برای ملت فلسطین آزادی و رهایی از اشغال طلب می کنم. 

حسین جابری انصاری

معاون عربی و آفریقا 

وزارت امور خارجه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار