جابری انصاری در دیدار با رئیس جمهور لبنان:

ایران از روش رهبران لبنانی در حل اختلافات سیاسی براساس گفتگو حمایت می‌کند

معاون عربی و آفریقا وزارت خارجه گفت:  جمهوری اسلامی ایران از روش رهبران لبنانی در حل اختلافات سیاسی کشور بر اساس گفتگو و توافق ملی حمایت می کند. 

ایران از روش رهبران لبنانی در حل اختلافات سیاسی کشور بر اساس گفتگو حمایت می‌کندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که در چارچوب یک دیدار منطقه ای به بیروت سفر کرده است، با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و پیرامون تحولات لبنان و منطقه و روابط دوجانبه گفتگو و رایزنی کرد.

جابری انصاری در این دیدار با ابراز خرسندی از انتخاب میشل عون بعنوان رئیس جمهور و تشکیل هیات دولت جدید لبنان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روش رهبران لبنانی در حل اختلافات سیاسی کشور بر اساس گفتگو و توافق ملی، و ضرورت پیروی از این الگو در سطح منطقه برای حل و فصل اختلافات و بحران های جاری تاکید کرد.

جابری انصاری توافق مسئولان لبنان را حاکی از هوشمندی، دوراندیشی و بهره گیری آنها از تجربه های تاریخی لبنان دانست و بر ضرورت الگو گرفتن از این روش در سطح منطقه تاکید کرد.
 
جابری انصاری همچنین ابراز امیدواری کرد در دوره جدید روابط دوجانبه ایران و لبنان به ویژه در زمینه های اقتصادی گسترش و تعمیق یابد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد روند امور در منطقه به سوی تفاهم حرکت کند. میشل عون با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در لبنان، اظهار داشت: لبنان با همزیستی مسالمت آمیز طوایف و شناسایی حقوق و اعتقادات دینی و سیاسی طرف های مختلف، توانسته است مشکلات خود را مدیریت کند.

رئیس جمهور لبنان اجلاس سه جانبه اخیر وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در مسکو، را گام مهمی در جهت حل و فصل بحران های منطقه و بویژه بحران سوریه خواند و ابراز امیدواری کرد کشورهای دیگر نیز به این روند بپیوندند.

وی در پایان با اشاره به نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه اظهار داشت: برای جمهوری اسلامی ایران در استمرار ایفای نقش متوازن و ثبات ساز خود در منطقه آرزوی موفقیت داریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار