ژاپن بودجه نظامی این کشور را برای پنجمین سال متوالی افزایش داد

همزمان با افزایش تنش‌ها بین ژاپن و چین و نیز تهدیدات ناشی از برنامه موشکی کره‌شمالی، دولت ژاپن پنجشنبه بزرگترین بودجه دفاعی سالانه این کشور را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت وال استریت ژورنال، روز پنجشنبه، دولت ژاپن لایحه افزایش هزینه‌‎های نظامی را برای پنجمین سال متوالی تایید کرد. این افزایش هزینه‌ها به منظور ارتقا بخش دفاعی موشکی و چند زیردریایی پیشرفته خواهد بود. گفته می‌شود این سیاست به دلیل مقابله با تهدیدها از جانب چین و کره شمالی اتخاذ شده است.

در چند سال گذشته، فشارها بر ژاپن برای افزایش توان نظامی افزایش یافته است. چین جزایر تحت حاکمیت ژاپن را تهدید کرده و کره شمالی با آزمایش‌های اتمی تنش‌هایی را در منطقه ایجاد کرده است. در سال جاری میلادی، 4 موشک کره شمالی به نقاطی در نزدیکی سواحل ژاپن اصابت کرده اند.

بودجه دفاعی ژاپن برای سال مالی آینده که از ماه آوریل آغاز خواهد شد با 1.4 درصد افزایش، به سطح بی‌سابقه 5.1 هزار میلیارد ین (44 میلیارد دلار) خواهد رسید.

افزایش هزینه‌های نظامی در ژاپن به دلیل قانون اساسی صلح‌طلبانه این کشور بحث برانگیز خواهد بود. این قانون اساسی پس از پایان جنگ جهانی دوم از جانب آمریکا بر ژاپن تحمیل شد. با این‌حال، بسیاری از ژاپنی‌ها از این قانون اساسی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار