کره شمالی: قطعنامه جدید سازمان ملل نوعی اعلام جنگ است

کره شمالی به جدیدترین قطعنامه سازمان ملل بر علیه این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ از سئول، وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرده است اعلام کرد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که در آن تحریم ها علیه کره شمالی افزایش یافته، خطر جنگی قریب الوقوع را در شبه جزیره کره بوجود آورده است. این قطعنامه در واقع نوعی اعلام جنگ است.

در این بیانیه آمده است آمریکا و دیگر کشورهایی که در تصویب این قطعنامه و تحریم های جدید علیه کره شمالی دخیل بوده اند همگی مسئول پیامدهای ناشی از هرگونه جنگ هستند.

بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی به قطعنامه 2321 شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره دارد که سی ام نوامبر در واکنش به پنجمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در ماه سپتامبر تصویب شد. این تحریم های جدید صادرات زغال سنگ کره شمالی را که مهم ترین منبع درآمد این کشور به شمار می رود به شدت محدود کرد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه خود همچنین این قطعنامه شورای امنیت را یک سند جنایت نامید که فاقد هرگونه اعتبار است و نقض حق حاکمیت پیونگ یانگ است.

پیونگ یانگ در این بیانیه همچنین با دفاع از پنجمین آزمایش هسته ایش آن را بخشی از حق کره شمالی در دفاع از خود در برابر نیروهای متخاصم آمریکا و دیگر کشورهای دشمن نامید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار