آبادان؛

ثبت تالاب شادگان با 400 هزار هکتار

تالاب شادگان با 400 هزار هکتار در سال 1971 میلادی ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛لاهیجان  مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت : مساحت تالاب های ثبت شده ایران در کنوانسیون رامسر یک میلیون و 700 هزار هکتار می باشد که 400 هزار هکتار آن را تالاب شادگان به خود اختصاص داده است .

احمدرضا لاهیجان درجلسه هماهنگی روز جهانی تالاب ها افزود: (دوم فوریه) مصادف با 14 بهمن روز جهانی تالاب ها است.

وی گفت: در ایران اولین اجلاس برای تالاب ها در سال 1971 به میزبانی شهر رامسر برگزار و نامگذاری شد که 169 کشور عضو این کنوانسیون هستند .

لاهیجان زاده افزود : در ایران طی 10 سال اخیر به برگزاری مراسم روز جهانی تالاب اهمیت داده نشده است که درسالهای اخیر فعالیت خوبی شده است.

وی گفت: همایش روز جهانی تالابها در سال 93 به میزبانی زابل ، سال 94 به میزبانی اصفهان برگزار شده است و امسال خوزستان میزبان این همایش است .

وی افزود : درکل دنیا یک هزار و 700 سایت وجود دارد که تالاب های مهم با شاخص های مختلف ثبت شده اند و در ایران حدود 20تالاب در این کنوانسیون به ثبت رسیده است.

وی گفت: تالاب شادگان و هورالعظیم از جمله تالابهای مهم کشور هستند که به خاطر اکوسیستم موقعیت جغرافیایی در جایگاه ویژه ای قراردارند .مدیرکل محیط زیست خوزستان بیان کرد : این اجلاس به صورت جدی برگزار خواهد شد و مراسم اجلاس روز جهانی تالاب ها امسال به میزبانی خوزستان برگزار می شود.

خسرو نشان مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در این جلسه گفت: استان های فارس و اصفهان با آثار تاریخی 2هزارو 400 سال توانسته اند جایگاه خود را در جذب گردشگر پیدا کنند در حالی که خوزستان با داشتن آثار باستانی چون چغازنبیل با قدمتی بیش از 3 هزارو 400سال به جایگاه خود نرسیده است.

نشان ادامه داد : برند سازی یک تخصص است و اگر به آن نرسیم نمی توانیم نتیجه خوبی در معرفی آثار منحصر به فرد خوزستان داشته باشیم و باید ویژگی های منحصر به فرد استان خوزستان را بر جسته کنیم .

کنوانسیون مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، به ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی معروف به کنوانسیون رامسر پیمانی بین‌المللی برای حفاظت از تالاب‌ها و حیوانان و گیاهان وابسته به آن‌ها است که در سال 1971 میلادی در شهر رامسر به تصویب رسید .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.