آبادان ؛

کیفی شدن خدمات در دستور کار ستاد هماهنگی خدمات سفر استان ها

یکی از مشکلات ارائه خدمت بهینه به گردشگران ورودی به استان ها نبود ارتباط منطقی و ساختاری بین ستاد و استان ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رحمانی موحدمعاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، مدیریت تقاضا و بهبود کیفیت خدمات قابل ارائه به گردشگران را رویکرد و راهبرد ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان ها عنوان کرد.

مرتضی رحمانی موحد در نشست هماهنگی ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان در هتل کاروانسرای آبادان، افزود:مدیریت تقاضا و ساماندهی بخش عرضه و تقاضای خدمات گردشگری به ویژه در سفرهای نوروزی هموطنان در دستور کار مسئولان گردشگری قرار گرفت.

وی گفت:خدمات ارائه شده به گردشگران تا سال 92 با عنوان ستاد تسهیلات و یا ستادهای نوروز و خدمات تعطیلات نوروز انجام می شد که با آسیب شناسی، دائمی شدن فعالیت ستاد و ارزیابی خدمات ارائه شده به هموطنان از سوی دستگاه های عضو، عملیاتی و اجرا شد.

رحمانی موحد یکی دیگر از مشکلات ارائه خدمت بهینه به گردشگران ورودی به استان ها را نبود ارتباط منطقی و ساختاری بین ستاد و استان ها خواند و افزود:طرحی از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد و مسئولیت ستاد دائمی خدمات سفر به آنان ابلاغ شد و بر اساس مصوبه، مسئولیت مرکزی ستاد نیز بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگردی در بخش دیگری از سخنانش گفت:بر اسا س دستورالعمل جدید ابلاغی، از سال 93 تقویت ستادهای استانی در دستور کار قرار گفت و سال 94 نیز، اختیارات فرمانداری ها افزایش یافت تا مدیریت سفر و روند ارائه خدمت به گردشگران ضابطه مند شود.

وی از تعطیلات نوروزی به عنوان فرصت رونق صنعت گردشگری کشور یاد کرد و گفت:ارائه آمار دقیق از اقامت و ورود گردشگران به استان ها از اقداماتی بود که با احتساب اقامت هر گردشگر در هر شب در یک مقصد گردشگری' این آمار دقیق تر شد.

این مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین با تجلیل از مسئولان استان خوزستان در میزبانی مسافران و گردشگران، گفت:از اول فروردین ماه امسال تا سی ام آذرماه، این استان در بین 10 استان گردشگرپذیر کشور قرار گرفته است.

وی در پایان سخنانش از فرمانداران و شهرداران استان خوزستان خواست، کیفیت بخشی خدمات ارائه شده به گردشگران را در دستور کار برنامه های خود قرار دهند.

در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان با حضور استاندار و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در هتل کاروانسرای آبادان، استاندار احکام فرمانداران و اعضای کمیته های ستاد خدمات سفر استان در نوروز ۹۶ را به آنان تحویل داد.

خوزستان با ثبت رکورد 5 میلیون گردشگر در نوروز 95 ، در بین 10 استان برتر گردشگر پذیر کشور قرار گرفت.

وجود ساحل، آب و هوای مناسب در بهار و نیمه دوم سال و همچنین وجود مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، فرصت ویژه‌ای برای خوزستان و جذب گردشگر فراهم کرده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.