کرمان؛

کرمان پیشگام در حقوق شهروندی

استاندار کرمان گفت: کرمان نخستین استانی است که بعد از ابلاغ منشور حقوقی شهروندی در کشور پیشگام شده و این همایش را در کرمان برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم‌حسینی امروز در همایش حقوق شهروندی استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد گفت: استان کرمان مفتخر است که شخصیت‌های عالی مقامی از استان در دولت‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان سرداران و رزمندگانی داشته که برای این کشور افتخارآفرینی کردند گفت: قاسم سلیمانی یکی از شخصیت‌های برجسته استان کرمان است.

استاندار کرمان افزود: کرمان نخستین استانی است که بعد از ابلاغ منشور حقوقی شهروندی در کشور پیشگام شده و این همایش را در کرمان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مقدمه حقوق شهروندی تربیت شهروندی است خاطرنشان کرد: آموزش دانش‌آموزان برای شناخت حقوق شهروندی لازم است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه اگر حقوق خود را بشناسیم از حق خود دفاع می‌کنیم، گفت: رعایت حقوق شهروندی مقدمه‌ای برای توسعه و پیشرفت است.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر اینکه سرنوشت هیچ قومی عوض نمی‌شود مگر آنکه خود آن قوم بخواهد افزود: امروز استان کرمان از یک وحدت مثال‌زدنی بین شیعه و سنی برخوردار است که در سطح ملی مطرح می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه از ابتدای امسال 39 شخصیت سیاسی و ملی به استان کرمان سفر کرده و در جلسات مختلف سخنرانی کردند اظهار داشت: این شخصیت‌ها به دور از هر حاشیه‌ای دیدگاه‌ها و نظرات سیاسی خود را در این جلسات مطرح کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار