اردبیل؛

پرداخت تسهیلات برای یک هزار و 500 واحد بافت فرسوده در اردبیل

سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با هدف احیا و بهسازی بافت های فرسوده و تاریخی در شهرهای استان اردبیل برای یک هزار و 500 واحد تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محبوب حیدری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل افزود: تاکنون 6 جلسه استانی و 9 جلسه شهرستانی با 40 بند مصوبه که عمدتا برپایه نگاه فرهنگی، اقتصادی و پیگیری امور بوده است به همراه یک مورد تهیه فیلم و برگزاری یک جلسه ستاد ملی با محوریت استان اردبیل انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح های مطالعاتی برای سه شهرستان اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد با هدف احیای بافت فرسوده تکمیل شده و به اتمام رسیده است افزود: طرح مطالعات احیای بافت فرسوده در خلخال و گرمی نیز در دست اقدام است.

سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در 5 شهرستان دیگر استان اردبیل نیز براساس برنامه ریزی ها قرار است سال آینده با اعتبارات ملی و استانی طرح مطالعات احیای بافت فرسوده انجام شده تا در محلات مختلف شاهد فازهای اجرایی برای برنامه ریزی ها در این حوزه باشیم.

حیدری به پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده و تاریخی به تعداد یک هزار و 500 واحد اشاره کرد وگفت: ما در سال گذشته و هشت ماهه امسال در اردبیل تکمیل سالن های ورزشی ایران آباد با پیشرفت 70 درصد، آسفالت معابر و برخی کوچه ها در این محله و در مجموع به مساحت 26 هزار و 660 مترمربع و تامین هزینه 600 میلیون تومانی را پیش بینی کردیم.

وی گفت: در شهرستان مشگین شهر نیز در چندین محله طرح های احیا و توسعه بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته به طوری که طرح توانمندسازی اجتماع محور در 5 سکونتگاه غیررسمی اجرایی شده و3 بافت غیررسمی تاریخی ناکارآمد در این محدوده ها شناسایی شده است.

سرپرست راه و شهرسازی اردبیل با بیان اینکه در شهرستان ها با تشکیل جلسات مستمر اولویت بندی در این حوزه مشخص شده است تصریح کرد: در شهر اردبیل و در ایران آباد و گلمغان عملیات بهسازی و آسفالت ریزی معابر اصلی و فرعی، احداث خانه محله در گلمغان و آسفالت ریزی معابر، جدول گذاری، محوطه سازی، حصارکشی، تجهیز پارک، بهسازی بوستان ها و ... با تامین یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

حیدری افزود: در شهرستان پارس آباد نیز در محله زیر نهر تراب برای تامین روشنایی، اصلاح شبکه آب، حوزه عمران و بهسازی و آسفالت ریزی اقدامات خوبی انجام شده و کارها براساس مصوبات ستاد ملی در هر سه شهرستان با جدیت دنبال می شود.

وی بیان کرد: با یک عزم جدی و کار دسته جمعی به راحتی می توان در قالب خدمات شهری، ساخت سالن ورزشی و مراکز بهداشت با بومی سازی الگوهای ستاد ملی در استان اردبیل کار مهم اجرایی را به سرانجام رساند.

وی به 14 مصوبه ملی ستاد بازآفرینی برای اجرا در استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: در این مصوبات شرح وظایف دستگاه های مختلف به ویژه فعالیت های مرتبط با بازآفرینی، بهسازی و عمران مشخص و معلوم شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.