اردبیل؛

964 هکتار بافت فرسوده در شهر اردبیل وجود دارد

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: 964 هکتار بافت فرسوده در شهر اردبیل وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، رجب شمس در جلسه پدافند غیرعامل اردبیل افزود: 15 درصد از مساحت شهر اردبیل شامل ۹۴ هکتار بافت تاریخی و ۹۶۴ هکتار بافت فرسوده است.

وی تصریح کرد: محدوده بافت فرسوده اردبیل ۹۶۴ هکتار و محدوده بافت تاریخی شامل ۹۴ هکتار است که بر اساس سه شاخص ناپایداری سازه‌ها، نفوذناپذیری و ریزدانگی قطعات احصا شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل افزود: بافت فرسوده در سطح شهر اردبیل و همچنین برخی روستاهایی که بعدها به محدوده شهر اضافه شده، شناسایی شده است.

شمس متذکر شد: در بافت فرسوده سه طرح بهسازی، نوسازی و بازسازی اجرا می‌شود و به عنوان مثال در بازار طلافروشان و حمام وکیل نوسازی در قالب طرح مشارکت اجرا شد.

وی با بیان اینکه متقاضی بهسازی بافت فرسوده از طریق شهرداری به راه شهرسازی معرفی شده و تسهیلات دریافت می‌کند، اضافه کرد: مبلغ تسهیلات ۴۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل با تأکید به اینکه نرخ سود برای متقاضیان اغلب بالا بوده و استقبال نمی‌شود، اضافه کرد: طرحی مبنی بر یارانه ۹ درصدی دولت برای نرخ سود مطرح شده که در صورت تحقق نرخ سود به ۹ درصد کاهش می‌یابد.

شمس به معرفی هزار و ۵۰۰ واحد جهت دریافت وام از بانک مسکن در سال جاری اشاره و تأکید کرد: از این تعداد ۲۸۰ متقاضی با بانک‌ها عقد قرارداد کردند.

به گفته وی در بهسازی و نوسازی بافت فرسوده بخش خصوصی نیز می‌تواند سرمایه‌گذاری کند که اغلب به دلیل محدودیت تراکم و ارتفاع مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و لازم است تسهیلاتی پیش‌بینی شود.

شمس افزود: شهرداری به منظور توسعه نوسازی بافت فرسوده تسهیلاتی از جمله تخفیف در عوارض، طبقات مازاد تشویقی و تهیه طرح‌های مرتبط با ساماندهی پیش‌بینی کرده است.

به گفته وی تا سال ۹۵، هفت هزار و ۶۰۰ واحد در بافت فرسوده جهت دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.