اهواز؛

زلزله‌ در کمین بافت‌های فرسوده

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از زلزله‌های روزهای گذشته در استان به عنوان هشدار به شهرداری‌ها برای ساماندهی بافت‌های فرسوده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان به وقوع زمین‌لرزه دو شب گذشته در هفتگل اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ساعت 21:4 شنبه شب زلزله‌ای به بزرگی 4 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین هفتکل را لرزاند با توجه به وقوع زمین‌لرزه در عمق زیاد تاثیر این زلزله بر تاسیسات و مناطق مسکونی کمتر بوده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه این زمین‌لرزه خسارات جانی در پی نداشته اما گزارش سایر خسارات آن شامل ترک خوردگی دیوارها و... بوده به زودی آماده می‌شود.

بالدی اذعان داشت:‌ ساماندهی بافت‌های فرسوده در شهرها به عهده شهرداری‌ها و در روستاها به عهده بنیاد مسکن است. بنیاد مسکن در زمینه ساماندهی بافت‌های فرسوده روستایی اقدامات خوبی انجام داده است اما در خصوص بافت‌های فرسوده شهری، شهرداری باید بازنگری و بررسی‌هایی به منظور ساماندهی این بافت‌ها انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که بافت‌های فرسوده در بیش تر شهرهای خوزستان شناسایی و مشخص شده‌اند؛ وقوع زلزله‌های اخیر را هشداری برای شهرداران جهت ساماندهی بافت‌های فرسوده دانست و عنوان کرد:‌ اهواز و دزفول با توجه به وسعت و قدمتی که دارند، دارای بیشتر بافت فرسوده به نسبت دیگر شهرستان‌های استان هستند.

وی تصریح کرد: شناسایی بافت‌های فرسوده و نوع و‌ وسعت و مصالح این بافت‌ها در بیش تر شهرهای خوزستان صورت گرفته است و شهرداری‌ها در طرح‌های جامع برای ساماندهی و بازسازی بافت‌های فرسوده، برنامه ارائه کرده‌اند. با توجه به زلزله‌های اخیر شهرداری‌ها باید بر ساماندهی بافت‌های فرسوده بازنگری کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.