اردبیل؛

اجرای برنامه‌های احیا و بازسازی بافت فرسوده در 2 هزار و 700 محله کشور

مدیرکل دفترستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه وشهرسازی گفت: در بیش از 2 هزار و 700 محله کشور برنامه‌های احیا و بازسازی بافت فرسوده اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نريمان مصطفایی افزود: درقالب ستاد بازآفرینی شهری که در سطح کشور سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های عملیاتی برای بازآفرینی در محلات قدیمی شهر اردبیل در دستور کار قرار گرفته، در بیش از دو هزار و 700 محله کشور برنامه‌های احیا و بازسازی بافت فرسوده اجرا می‌شود.

وی گفت: از آنجا که قرار است در یک برنامه 10 ساله شامل برنامه ششم و هفتم توسعه کشور این طرح‌ها اجرایی شود، هر سال در 270 محله عملیات احیا، مرمت و ساماندهی اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ در استان اردبیل نیز در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در محلات مشخص پروژه‌های تعریف شده مناسب اعم از سالن ورزشی، خانه محله و عمران و آبادانی معابر و کوچه‌ها با ردیف اعتباری مشخص انجام می‌شود.

مصطفایی به آسیب‌های حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری برای ساماندهی در این حوزه با یک ردیف اعتباری مشخص اشاره کرد و گفت: از 380 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در این حوزه 6 میلیارد تومان به استان اردبیل اختصاص می‌یابد تا در 3 شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد برنامه‌های عملیاتی در قالب توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شود.

وی افزود: ما در این حوزه به یک همت فرا دستگاهی و همراهی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک کار مشارکتی نیاز داریم چرا که احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی، مرمت و توسعه آنها و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی کار یک دستگاه نیست بلکه باید در قالب ستاد بازآفرینی از آموزش و پرورش گرفته تا دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای و... وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.