ساری؛

تخصیص تسهیلات بلاعوض میلیاردی به بخش کشاورزی

۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به بخش کشاورزی برای جبران بخشی از خسارات ناشی از سرمای اخير در مازندران تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ربیع فلاح جلودار٬ استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به بخش کشاورزی برای جبران بخشی از خسارات ناشی از سرمای اخير اختصاص یافت.

وی به کشاورزان توصیه کرد عنایت ویژه به بیمه محصولات کشاورزی و دامی داشته باشند و محصولات خود را بیمه کنند.

ربیع فلاح افزود: بايد نظارت درست در جهت توزيع اين تسهيلات در مناطق محروم و كشاورزان آسيب ديده صورت گيرد.

استاندار مازندران اجرای تدابیر پدافند غیر عامل برای همه بخش ها را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: لازم است تمامی خبازی ها٬ مراکز تولیدی٬ صنعتی استان برای مدیریت مصرف سوخت و افت فشار گاز در بحران ناشی از سرما در اسرع وقت دوگانه سوز شود.

ربیع فلاح با اینکه ستادی برای مدیریت و تنظیم مصرف سوخت در واحدهای یاد شده در استان تشکیل خواهد شد٬ افزود: بمنظور بحث٬ بررسی و تصمیم گیری در خصوص انتقال سریع تر خط لوله گاز عسلویه٬ دامغان و نکا تیمی مرکب از مدیران ارشد ملی مرتبط، با دعوت اين جانب وارد استان می شوند.

وی اشتغال دانش آموختگان را از جمله دغدغه های جدی استان برشمرد و گفت: ايجاد تفاهم نامه با 18 شركت فناوری برتر كشور برای 2000 ميليارد تومان سرمايه گذاری و ايجاد 4000 شغل پايدار، ايجاد مركز نوآوری فناوری با هدف گذاری بر روی ايجاد 10 هزار شغل در استان و تمركز بر حوزه it برای تقويت كسب و كار فارغ التحصيلان از جمله اين اقدامات است.

ربیع فلاح افزود: بر اساس اعلام مركز آمار ايران نرخ بيكاری در يكسال و نيم اخير در استان كاهش داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار