گلایه های یک ناشر از وضعیت پخش کتاب

مدیر مسیول نشر تایماز از مشکلات پخش کتاب می گوید.

مجید باشعور، مدیر مسیول نشر تایماز در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص فضای پخش کتاب گفت: وقتی از پخش کتاب سخن می گوییم منظور ما کسی است که کتاب را از من ناشر بگیرد و در بازار کتاب پخش کند و به کتابفروشی ها بدهد درحالی که پخش کننده کتاب آثار را در کتابفروشی ها پخش نمی کند. به عنوان مثال پخش کنندگان کتابی که با آنها کارمی کنم آثار انتشاراتی را تنها در دو کتابفروشی در انقلاب پخش می کند و مخاطبان عرضه می شود. این افراد کتاب را با تخفیف از انتشاراتی تهیه می کنند.

وی افزود : پخش کنندگان کتاب پس از پنج شش ماه به ناشر مراجعه می کنند و یک چک شش ماهه به وی می دهند. پخش کتاب در ای ان بدترین نوع و بی معنی ترین روند را دارد. پخش کنندگان کتاب حد اقل ده تا بیست درصد کتابفروشی های ایران را تحت پوشش قرار دهند و کتابها را در آن عرضه کنند.

مدیر مسیول نشر تایماز با اشاره به دلالی بودن پخش کتاب اظهار داشت: پخش کتاب به طور دقیق دلالی است در این باره بحث وب سایت مطرح می شود برخی کار ها باید در جامعه نهادینه شود و نمی شود سیستم آن را بازتعریف کرد اوضاع پخش کتاب نیز به همین صورت است.من ناشر به طور عادی نمی توانم سیستم آن را عوض کنم. راه حل آن طراحی وب سایت برای انتشاراتی است. ما در نشر تایماز همین کار را می کنیم

وی تصریح کرد: از طرف دیگر پخش کنندگان کتاب به ما می گویند کتاب را به شهرستان ها می فرستیم اما پولی از طرف کتابفروشی های شهرستان دریافت نمی کنیم. خود پخش کنندگان کتاب نیز مشکلاتی دارند و نمی توان یک طرفه به قاضی رفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناشر ، کتاب ، مجیدباشعور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار