کاهش بودجه طرح تحول نظام سلامت/ پرداخت 2 هزار میلیارد تومان کمک مالی به بیمه‌ها تحت اوراق بهادار

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای صرفه‌‌جویی و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بودجه طرح تحول نظام سلامت در سال 96 کاهش پیدا می کند.

علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بودجه طرح نظام سلامت اظهار داشت: بودجه طرح تحول نظام سلامت به دلیل صرفه‌جویی مالی و انجام اهداف اقتصاد مقاومتی کم می شود و دارو و خدمات نیز در همین راستا از کاهش بودجه ای برای سال آینده برخوردار می‌شود.

وی بیان کرد: بدهی بیمه‌ها در یک مرحله پرداخت شده است و مجلس با کمک دولت از سازمان برنامه و بودجه مبلغ 8 هزار میلیارد تومان به بیمه‌‌ها اختصاص داده که در همین راستا برخی از بدهی پزشکان داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها پرداخت شده است و در آینده‌ای نزدیک مرحله دوم واریز انجام می شود.

نوبخت عنوان کرد: در طرح جدید مجلس به دولت، 2 هزار میلیارد تومان اوراق بهادار به بیمه‌ سلامت پرداخت شده است که تبدیل این اوراق به پول یک مکانیسم اداری و مالی زمان بر دارد اما به زودی مرحله دوم واریز صورت می‌‌گیرد.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت مانند قطاری در حال حرکت است و ما تمام سعی مان را می کنیم که تمام اشکالات این قطار را در حین حرکت رفع کنیم تا به مردم صدمه ای وارد نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار