کرمانشاه؛

اولویت اصلی شهرستان هرسین

معاون فرمانداری شهرستان هرسین گفت: توسعه کشت گلخانه ای اولویت اصلی شهرستان هرسین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نجف میرزا حسینی گفت: با توجه شرایط آب و هوایی استان کرمانشاه، توسعه کشت گلخانه ای در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته و همین امر نیز به شهرستانهای مستعد استان در امر کشاورزی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان هرسین در زمینه کشاورزی یکی از مستعدترین شهرستان های استان کرمانشاه است و بر همین اساس توسعه کشت گلخانه ای را در اولویت برنامه های کشاورزی هرسین قرار داده ایم.

میرزاحسینی خاطرنشان کرد: به همین منظور یک محدوده 60 هکتاری از منابع طبیعی در روستای نادرآباد شهرستان هرسین برای تبدیل به گلخانه را مورد مطالعه و بررسی قرار داده ایم.

این مقام مسئول در شهرستان هرسین گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی برای انجام و اجرای این پروژه نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی تاکید کرد: برنامه ما کشت محصولات گلخانه ای خارج از فصل است که با این کار بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را نصیب استان کنیم.

معاون فرمانداری شهرستان هرسین همچنین به بحث کشت زعفران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: چند سالی می شود که در سطح مزارع زراعی این شهرستان کشت زعفران به صورت محدود انجام می شود که با توجه به مرغوبیت آن در نظر داریم سطح زیر کشت زعفران در هرسین را نیز افزایش دهیم.

میرزاحسینی تاکید کرد: قطعا کشت ارقام کشاورزی همچون زعفران می تواند رونقی به کشاورزان این شهرستان ببخشد، چراکه آب و خاک این دیار برای کشت هر نوع محصولی بسیار مستعد است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار