کرمانشاه؛

افزایش 265 درصدی سطح زیر کشت کلزا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشت 4770 هکتاری کلزا در مزارع استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛شهریار قاسمی گفت: امسال شاهد افزایش 265 درصدی سطح زیر کشت کلزا در مزارع استان بوده‌ایم.

وی گفت: امسال با تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی استان و حمایت‌های دولت و وزارت جهاد کشاوری از قبیل دادن یارانه بذر، یارانه بیمه، پرداخت تسهیلات بانکی و خرید به موقع و نقدی محصول در سال گذشته شاهد افزایش سطح زیر کشت کلزا در مزارع استان بودیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حمایت دولت از تولید دانه‌های روغنی در راستای دستیابی به خودکفایی در تولید روغن را از دلایل حمایت از کشت کلزا عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز آبی کم کشت کلزا، توسعه این کشت در شرایط کنونی که با تغییر اقلیم و بحران آب مواجه هستیم در برنامه قرار گرفته است.

قاسمی سپس با بیان اینکه مزارع کلزای استان از وضعیت خوبی برخوردار هستند، ادامه داد: هرچند سرمای پاییزه اندکی مزارع کلزا را اذیت کرد، اما در مجموع وضعیت مزارع کلزا خوب است.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته 1800 هکتار کلزا در مزارع استان استان کشت شده بود، افزود: به دلیل عوامل مختلفی مثل سرما، یخبندان، سیل و... برداشت کلزا در سال گذشته در نهایت در سطح هزار هکتار انجام شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه متوسط عملکرد کلزا در مزارع استان کرمانشاه دو تن و 450 کیلوگرم در هکتار می‌باشد، میزان کل تولید کلزای سال زراعی گذشته در استان کرمانشاه را 2440 تن اعلام کرد.

به گفته قاسمی کشت کلزا در تمامی نقاط سرد، معتدل و حتی گرمسیر استان به پایان رسیده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.