کرمان؛

پرداخت 36 درصدی حقوق دولتی معادن کشور از کرمان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: نزدیک به 36 درصد حقوق دولتی کشور از سوی معادن کرمان پرداخت می شود

پرداخت 36 درصدی حقوق دولتی معادن کشور از کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی حسینی نژاد در نشست کارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه که درمجتمع مس سرچشمه گفت: وجود ماده های قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید در زمینه 10 درصدمعافیت حقوق دولتی و 10 درصد معافیت مالیاتی ظرفیت بسیار خوبی را برای استفاده صنعت و معدن فراهم کرده است

وی با بیان اینکه 36 درصد از حقوق دولتی کشور توسط معادن کرمان پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس این دو ماده قانونی اگر واحد صنعتی یا معدنی در زمینه محیط زیست، پژوهش و آن 13 موردی که ذکرشده است اقدامی انجام دهند از معافیت ها بهره مند خواهند شد.

 حسینی نژاد بیان داشت: با وجود این دو ماده قانونی می توان از توان دانشگاه در جهت توسعه بهره مندی بیشتری بود و هم اینکه معادن و صنایع می توانند از این ظرفیت معافیتی برخوردار شوند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارا استان کرمان همچنین کاهش تبعات زیست محیطی را از دیگر نقاط مثبت استفاده از این دو ماده قانونی دانست و بیان داشت: یکی از شرایط استفاده از ده درصد معافیت مالیاتی منعقد شدن قرارداد هایی مربوط است.

کارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه و تشریح ماده های 31 و 35 قانون رفع موانع تولید در زمینه معافیت های مالیاتی و حقوق دولتی با حصور نمایندگانی از دستگاه های مربوط از جمله اداره کل امور مالیاتی، دانشگاه ها و محیط زیست و منابع طبیعی در مس سرچشمه برگزار شد.

در ادامه مدیر مس منطقه کرمان گفت: مس تعهد و برنامه سالانه برای تولید دارد و این یک تعهد ثابت است.

محمد حسنی عصر امروز در نشست کارگروه تعامل صنعت، معدن و دانشگاه در مس سرچشمه اظهار داشت: مس تعهد و برنامه سالانه برای تولید دارد و این یک تعهد ثابت است.

انتهای پیام/ح

مدیر مس منطقه کرمان افزود: افزایش بهره‌وری، کاهش قیمت و آماده به‌کار بودن تجهیزات و نگهداری از آنان در کنار تولید برای ما بسیار حائز اهمیت است و هر زمان بودجه بیشتری بوده کارهای پژوهشی فراوانی هم انجام شده و از توان متخصصان استفاده شده است.
وی عنوان داشت: استفاده از بندهای قانونی 31 و 35 قانون رفع موانع تولید می‌تواند بسیار سودآور و قطعاً نتایج مثبتی داشته باشد به‌شرط اینکه از کانال درستی انجام شود.
مدیر مس منطقه کرمان گفت: به نظرم یکی از نتایج اجرای این دو ماده قانونی این است که پول از استان خارج نمی‌شود و در استان هزینه می‌شود که این یک بازی برد-برد است.
وی در تشریح بندهای 31 و 35 قانون رفع موانع تولید گفت: برخی بندهای این دو ماده قانونی نیازمند توضیحات بیشتر است و پیچیده بودن فرآیندهای برخی بندهای این دو ماده استفاده از آن را با مشکل مواجه کرده است.
حسنی خاطرنشان کرد: ما از این دو ماده قانونی در زمینه معافیت حقوق دولتی و معافیت مالیاتی استقبال می‌کنیم و همچنین مس کرمان تاکنون تحقیقات و پژوهش‌های زیادی انجام داده و در این زمینه قراردادهایی با دانشگاه‌ها منعقد شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار