طبق مصوبه مجلس؛

دولت مکلف به ارتقای محیط کسب و کار شد

نمایندگان دولت را مکلف به ارتقای محیط کسب و کار کردند.

دولت مکلف به ارتقای محیط کسب و کار شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز شنبه (4 دی ماه) در ادامه بررسی مواد لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 25 را با 149 رای موافق، 12 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 209 رای ماخوذه به تصویب رساندند.

براین اساس ماده 25 تصریح می‌کند:

الف- دولت مكلف است اقدام قانونی در جهت اصلاح قوانين، مقررات و رويه های محيط كسب و كار را انجام دهد به گونه اي که شرایط امن، سالم، سهل و شفاف سازد تا در پايان سال چهارم اجراي برنامه، رتبه ايران در دو شاخص رقابت پذيري بين المللي و شاخص هاي بين المللي حقوق مالكيت در ميان كشورهاي منطقه سند چشم انداز به رتبه سوم ارتقاء يابد و هرسال بيست درصد از اين هدف محقق شود. در شاخص كسب و كار هر سال ده رتبه ارتقاء يافته و به كمتر از هفتاد در پايان برنامه برسد. وزير امور اقتصادي و دارايي مكلف است در پايان شهريور و اسفند هر سال، گزارش ميزان تحقق حكم اين ماده را همراه مستندات به مجلس شوراي اسلامي ارائه نمايد.

ب- وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با هدف تضمین امنیت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور جذب متخصصان، صیانت، حفاظت و مقابله با اخلال در امنیت اشخاص و بنگاهها و کاهش ریسک اجتماعی در محیط کسب و کار، با همکاری سازمان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌هاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي، امور خارجه، اطلاعات، دادگستری و کشور الزامات ارتقاي امنیت فضای کسب و کار را تهیه و به تصویب شورای عالی امنیت ملی برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار