کرمان؛

اشتغال33درصد جمعیت کرمان در بخش کشاورزی

بیش از 33 درصد جمعیت کرمان در بخش کشاورزی شاغل میباشد و در استان 29 درصد درآمد ناخالص در این بخش خلاصه میشود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: اولین جلسه کمیته بهداشت کشاورزی با هدف ارتقاء سلامت و بهداشت کشاورزان و با حضور مسئولین واحدهای مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و تنی چند از کارشناسان مرکز بهداشت کرمان در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمان برگزار گردید.

وی گفت : با عنایت به اینکه بیش از 33 درصد جمعیت کرمان در بخش کشاورزی شاغل میباشد و در استان 29 درصد درآمد ناخالص در این بخش خلاصه میشود. بنابراین لزوم توجه به مخاطرات و تهدیداتی که بخش کشاورزی و کشاورزان با آن مواجه هستند انکارناپذیر میباشد.

ویبا بیان این مطلب که اثرات ناشی از مصرف غیر اصولی سموم کشاورزی اثرات جبران ناپذیری را برای کشاورزان و دیگر اقشارمردم بوجود می آورد افزود:برای داشتن کشاورزی پایدار نیاز به برنامه ریزی جهت حفاظت سلامت کشاورزان است که وزرات بهداشت به عنوان متولی سلامت و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولیدپیگیر این موضوع هستند.

در این جلسه سلاجقه کارشناس مسئول بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت به وظیفه این مرکز تحت عنوان کنترل بیماری های شغلی اشاره و از کشاورزی به عنوان یک شغل پر ریسک یاد کرده که نیازمند توجه بیشتر در زمینه آموزش میباشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان در پایان خاطر نشان کرد:تشکیل شورای "ارتقاء سلامت در محل کار" از مصوبات این جلسه بود که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اشتغال ، کشاورزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار