مشهد؛

اختصاص ۶میلیارد بودجه به شورای اجتماعی محلات

شهردار منطقه 12 مشهد از اختصاص بودجه ۶ میلیارد تومانی به شورای اجتماعی محلات به منظور عملیاتی کردن پیشنهادهای مردمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسنعلی رجب‌زاده در افتتاح طرح ایما که در مرکز فرهنگی و اجتماعی الهیه برگزار شد؛ با بیان اینکه چند روز قبل از اربعین حسینی اولین جلسه با فعالان اجتماعی برگزار شد؛ گفت: خوشبختانه با برگزاری این جلسه مردم حضور پرشور در مراسم اربعین داشتند.

وی با بیان این که ذائقه مردم عوض شده است؛ افزود: مردم در اربعین ثابت کردند مشارکت آنان کم نشده است اما نیاز دارند بر روی ذائقه آنان بیشتر کار شود.

شهردار منطقه 12 مشهد با تشکر از مردم منطقه 12، عنوان کرد: در مناسبت‌های مانند هفته وحدت، تشکل‌های مردمی منطقه اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند. شهردار منطقه 12 مشهد با اعلام این که آسیب‌های اجتماعی در جامعه وجود دارند و مختص هیچ منطقه‌ای نیستند، افزود: ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و به همین دلیل باید آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم که این موضوع نیازمند مساعدت مردم و تمامی مسئولان است.

رجب‌زاده با بیان اینکه در محلات جدید نسبت به مرکز شهر آسیب‌های اجتماعی بیشتر است؛ عنوان کرد: این موضوع به علت مسائل مختلفی روی می‌دهد ما تلاش کردیم با بودجه 18 میلیاردی که به پروژه‌های عمرانی، فضای سبز و ... اختصاص دادیم یک گام برای کاهش آسیب‌ها برداریم.

وی با بیان اینکه حدود 10 تا 12سال قبل طبق توافق شرکت الهیه و دولت مقرر شد به 10 هزار ایثارگر در شهرهای مختلف هستند در منطقه الهیه، زمین‌های بالای 900 متر داده شود؛ گفت: این موضوع آسیب زیادی را به منطقه وارد کرد زیرا این ایثارگران در شهرهای مختلف سکونت دارند و نمی‌توانند برای ساخت قطعات با یکدیگر مشارکت کنند.

شهردار منطقه 12 مشهد یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های منطقه الهیه را  عدم حضور مردمی دانست و افزود: خوشبختانه از زمانی که کلانتری الهیه افتتاح شده درجه امنیت در منطقه بالا رفته و روشنایی معابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده اما ما نمی‌توانیم برای مناطقی که خالی از سکنه هستند از شرکت برق تقاضای خدمات کنیم.

رجب زاده با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی به مردم منطقه 12به این دلیل که 100 درصد سکونت در این منطقه آپارتمانی است افزود: امیدواریم با انجام اقدامات و مشارکت مردم در چند سال آینده این منطقه جز مناطق نمونه مشهد باشد.

وی ادامه داد: ما به دلیل جلب مشارکت مردم 6 میلیارد تومان بودجه شهرداری را به شورای اجتماعی محلات اختصاص داده‌ایم تعداد 340 پیشنهاد  به دست ما رسیده که 156 پیشنهاد رد شد و برای بقیه پیشنهادات نیز اقدامات عملی در حال انجام است.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.