لرستان؛

درگذشت ایت ‌الله حسینی‌ میانجی‌ نماینده سابق ولی فقیه

عالم وارسته آیت‌ الله سید کاظم‌ حسینی‌ میانجی‌ نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان و امام ‌جمعه خرم‌ آباد روز یکشنبه دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت ‌الله حسینی میانجی‌ بعد از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ابتدا از سوی‌ امام‌ خمینی(ره)‌ برای‌ رسیدگی‌ به‌ امور شهرستان ‌های‌ اهواز و کاشمر اعزام‌ شد و سپس‌ در سال 1359 به‌ سمت‌ امام ‌جمعه‌‌ آباده منصوب‌ گردید. 

وی در سال 1360 امام ‌جمعه‌ سراب‌ شد و در سال 1361 با حکم‌ حضرت‌ امام‌، به‌ عنوان‌ نماینده‌ امام‌ و امام ‌جمعه‌‌ شهر خرم ‌آباد انتخاب شد و بعد از رحلت امام خمینی(ره) نیز تا سال 1387 به عنوان نماینده ولی فقیه در استان لرستان فعالیت داشت. 

این عالم وارسته در سال 1311 در روستای‌ گونلو از توابع‌ شهرستان‌ میانه‌ متولد شد و در کودکی‌ پدر خود را از دست‌ داد که به ‌ناچار به‌ روستای‌ پورسخلو نزد دایی‌ خود مرحوم‌ آخوند حسینعلی‌ احمدی‌ پدر آیت ‌الله احمدی‌ میانجی‌ رفت و در محضر وی‌ به‌ فراگیری‌ خواندن‌ و نوشتن‌ پرداخت‌. 

آن مرحوم در 10 سالگی‌ به‌ میانه‌ رفت‌ و در خدمت‌ آیت‌ الله آقا میرزا ابومحمد حجتی‌، مقدمات‌ علوم‌ اسلامی‌ را فراگرفت‌ پس از 2 سال‌ تحصیل‌ در میانه‌ به‌ قم‌ مهاجرت‌ کرد و تحصیلات‌ حوزوی‌ خود را در حوزه‌‌ علمیه‌‌ قم‌ ادامه‌ داد. 

آیت ‌الله حسینی میانجی‌ پس از یک عمر مجاهدت صبح امروز دار فانی را وداع گفت. 

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار