گاردین: فقدان رهبری در اروپا، آن را در مقابل تروریسم آسیب‌پذیر کرده است

وبسایت روزنامه گاردین در مطلبی به علل آسیب پذیر بودن اروپا در مقابل حملات تروریستی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: اروپا تاکنون تهدیدهای تروریستی بسیاری را شاهد بوده است. اختلافات سیاسی، ضعف اقتصادی، فقدان رهبری و بی ثباتی شدید بین المللی تاکنون آسیب زیادی به دموکراسی های غربی وارد کرده است.

زمانی که یک "گرگ تنها" حمله می کند -- همانند حمله تروریستی ژوئیه 2016 با کامیون در نیس فرانسه -- مشکل چند برابر می شود. حمله تروریستی برلین هم می توانست در هر کجای دنیا رخ دهد و این اتفاق هم افتاد. پلیس یک حمله تروریستی به بازار کریسمس را در "لودویگسهافن" در جنوب غرب آلمان خنثی کرد. ماه گذشته، مقامات فرانسه 5 نفر را به ظن تلاش برای انجام حمله تروریستی در شب کریسمس بازداشت کردند.

حتی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از واکنش های سیاسی به این حملات تروریستی در امان نیست. وی بخاطر سیاستهای مهاجرتی اش خشم مخالفان را برانگیخته است. اگر این روند همچنان ادامه یابد، انتخاب مجدد وی در پاییز آینده با تردید روبرو خواهد شد.

به نوشته گاردین، اروپا بخاطر نداشتن رهبری قابل اعتماد و قوی، این چنین آسیب پذیر شده است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه محبوبیت خود را از دست داده است. در ایتالیا نخست وزیر آن استعفا کرده است. اسپانیا برای انتخاب یک رهبر خوب با مشکل روبروست و در انگلیس، "ترزا می" بدون برگزاری انتخابات مردمی به عنوان نخست وزیر انتخاب شده است.

این مشکلات سیاسی به اتحادیه اروپا هم کشیده شده است. "ژان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپا اعتبار خود را از دست داده است. برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هم این اتحادیه را در زمانی که باید به مشکلات مالی منطقه یورو و بحران مهاجران رسیدگی کند، با مشکلاتی مواجه کرده است.

گروه تروریستی داعش نیز که مناطق تحت تصرف خود را در سوریه و عراق از دست داده، هم اکنون برای خلاصی از زیر بار فشار و جبران شکست‌های خود به نظر اروپا را هدف اول حملات تروریستی خود قرار داده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار