معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان:

مشکلات مالی فدراسیون انجمن های ورزشی را مرتفع می کنیم

سجادی: تاکید کرد که تلاش می شود در سال آینده بخشی از مشکلات بودجه فدراسیون انجمن های ورزشی مرتفع شود.

سجادی: مشکلات مالی فدراسیون انجمن های ورزشی را مرتفع می کنیمبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی، در این نشست صمیمانه که در سالن جلسات فدراسیون انجمن های ورزشی برگزار شد، نصرالله سجادی افزود: وظیفه ما حمایت از رشته های قهرمانی است و تلاش روسای انجمن های ورزشی برای کمک به جوانان این مرزو بوم قابل تقدیر است.

وی افزود: رشته هایی که در بخش استعدادیابی فعال هستند بیش از پیش مورد حمایت قرار می گیرند و ما می‌توانیم از شیوه بودجه جداگانه آنها را حمایت کنیم، ضمن اینکه با اختصاص 27 صدم درصد از محل در آمد مالیات های ارزش افزوده که قرار است به بدنه وزارت ورزش تزریق شود، می توانیم برخی از مشکلات مالی را حل کنیم. 

پیش از سخنان سجادی، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی ضمن تشکر از نگاه ویژه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون پرجمعیت، گزارشی از نحوه فعالیت 17 انجمن ارایه داد وبه بخشی از مشکلات پرداخت و خواستار پیگیری این وزارتخانه برای رفع آن شد. 

محمد علیپور در این خصوص به مشکلات و موانع موجود در برخی از انجمن ها نظیر انجمن ورزش‌های هوایی، جت اسکی و دراگون بوت پرداخت و خواستار آن شد تا از حرکات موازی جلوگیری شود و همه چیز طبق قوانین و مقررات به پیش برود. 

وی افزود: متاسفانه لوازم و تجهیزات انجمن ها در داخل وجود ندارد و باید آنها را از خارج از کشور ابتیاع کرد که طبعا برای این منظور نیاز به حمایت وزارت ورزش و جوانان داریم.

علیپور با تاکید بر اینکه انجمن‌ها از طریق اسپانسر، تیم های ملی را به مسابقات معتبر برون مرزی اعزام می‌کنند، گفت: در سال 95 تاکنون 22 سفر برون مرزی انجام شده که 90 درصد این سفرها از این طریق تلاش انجمن‌ها و جذب اسپانسر صورت گرفته است. در این راستا 86 ورزشکار مرد و 73 ملی پوش خانم به مسابقات مهم آسیایی و جهانی اعزام شده‌اند. 

رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی همچنین به برنامه ریزی انجمن ها برای برگزاری کلاسهای آموزشی بمنظور ارتقای سطح دانش و تجارب مربیان و داوران اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی در پرتو همدلی و انسجام توانسته هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان حرکت رو به جلو داشته باشد که علاوه بر تلاش بی وقفه انجمن های تحت پوشش، هیات ها و کمیته های استانها در این موفقیت نقش کلیدی داشته‌اند. 

وی در ادامه گفت: برخی از رشته‌ها مثل سپک تاکرا توان کسب مدال در بازیهای آسیایی را دارند و ما در تلاش هستیم 10 رشته ای که توان حضور در المپیک و بازیهای آسیایی را دارند حمایت کنیم و امید است که نگاه مسئولان به آنها بیشتر از گذشته باشد. 

بر اساس این گزارش در این نشست همچنین علی مویدی رییس انجمن ورزشهای هوایی، حمید آذرپور رئیس انجمن دارت، حسن میرزاقابیک رئیس انجمن راگبی، سیروس عالمی رئیس انجمن کریکت، سهراب آزاد رئیس انجمن سپک تاکرا، مسعود خسروی سرپرست انجمن فوتوالی، محمدرضا هاشم‌پور رئیس انجمن اسپوکس، امیر غریبلو رئیس انجمن فوتبال رومیز، محمد کفاش یعقوبی رئیس انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک، رمضانعلی دولو رئیس انجمن فلوربال، بهرام کاردان رئیس انجمن بیس‌بال و سافت‌بال، محمد کنی رئیس انجمن دراگون‌بوت، علیرضا رستمی رئیس انجمن موج سواری، قدرت‌الله عظیمیان رئیس انجمن جهت‌یابی و داود سلیانچی رئیس انجمن جت اسکی توضیحاتی در خصوص عملکرد انجمن‌های متبوعه خود دادند و راهکارهای مناسب را برای بهبود روند کار ارائه کردند.

در این جلسه، دلداه مهربان سرپرست دبیری، اژدر شهابی نایب رئیس، نغمه ضیا بخش نایب رئیس بانوان و موسی رمضانی خزانه دار فدراسیون انجمن‌های ورزشی و همچنین آقایان شهرام منکرسی سرپرست دفتر نظارت و برنامه‌ریزی، رامین طباطبایی مدیر کل دفتر استعدادیابی، مهدی مبینی معاون دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار