آخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مگس سفید حشره وارداتی است/ در کشور به علوم پایه و تحقیقاتی توجه نمی‌شود

یک گیاه شناس گفت: طبق اظهار نظر حشره‌شناسان گویا مگس سفید یک حشره وارداتی است که به دلیل واردات یک گیاه خارجی به داخل کشور، در پایتخت شیوع یافته است.

مگس سفید حشره وارداتی است/ در کشور به علوم پایه و تحقیقاتی توجه نمی‌شودحسین آخانی گیاه شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: طبق تحقیقات و مشاهدات میدانی در تهران، متوجه شدم که مگس سفید بیشتر روی درختان توت پهن برگ حضور دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری درختان توت را در دوره‌ای گسترش داد، افزود: اگر در مدیریت فضای سبز شهری نگاه چند جانبه نداشته و هر گونه خارجی را بدون مطالعه علمی وارد کنیم، شاهد اتفاقاتی نظیر طغیان مگس‌های سفید خواهیم بود.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: طبق اعلام نظر همکاران حشره شناس،‌ هنوز مشخص نشده و نمی‌دانیم که آیا مگس سفید یک گونه بومی است یا غیر بومی، اما براساس مستنداتی این حشره وارداتی است.

آخانی ادامه داد: ممکن است مگس سفید به علت واردات یک گیاه خارجی به داخل کشور، در شهر تهران گسترش یافته باشد.

وی با تأکید بر ممنوعیت ورود هر گونه خارجی گفت: واقعا نمی‌دانیم همراه گیاه وارداتی چه آفتی وجود دارد.

این گیاه شناس تصریح کرد: طغیان مگس سفید در تهران دلیل محکمی است تا از ورود هر گونه زیستی خارجی جلوگیری کنیم.

آخانی ضمن انتقاد از عدم توجه به علوم پایه در کشور افزود: دولت بودجه‌ای برای علوم تحقیقات ارائه نمی‌دهد، بنابراین همین می‌شود که اکنون در حوزه آب، بروز سرطان، گونه‌های وارداتی و غیره با مشکل مواجه شده‌ایم.

وی در پایان تأکید کرد: برای حل مشکلات کشور باید به علوم پایه و تحقیقاتی توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار