تولیت آستان قدس ضوی ؛

نهم دی؛ روز تجلی قدرت الهی و میثاق دوباره امت با ولایت بود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نهم دی؛ روز تجلی قدرت و اراده الهی و میثاق دوباره امت با ولایت بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دیشب در دیدار با ائمه جماعت مساجد مشهد مقدس درباه مولفه‌های قدرت نظام مقدس اسلامی سخن به میان آورد و اولین مولفه اقتدار جمهوری اسلامی را ایمان به قدرت ذات اقدس الهی و خداباوری مردم دانست و گفت: بسیاری از جلوه‌های اقتدار و عظمت این نظام مقدس از قدرت ایمان و خداباوری مردم سرچشمه می‌گیرد.

وی با تاكید بر اینكه در عالم تنها یك قدرت حقیقی وجود دارد و آن قدرت پروردگار متعال است؛ تصریح كرد: مساجد، ائمه جماعت و علمای دین، نقش انكار ناپذیری در تبیین مفاهیم دینی و ارزش‌های الهی برای جامعه اسلامی دارند و این روحانیت است كه باید از سنگر احكام اسلامی صیانت كند.

تولیت آستان قدس رضوی بااشاره به قدرت شبکه سازی مساجد و با بیان اینکه مساجد شبکه‌های قدرتمند اجتماعی جهان اسلام هستند، گفت: یکی از بزرگترین ثمرات مساجد به عنوان پایگاه‌های عظیم اجتماع مسلمانان، شبکه سازی و جریان سازی اسلامی در میان اقشار مختلف مردم است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی دومین مولفه قدرت در نظام مقدس اسلامی را فقه معرفی کرد افزود: فقه اسلامی و مكتب غنی و آموزه‌های ارزشمند امام جعفر صادق(علیه‌السلام) یكی دیگر از مولفه‌های قدرت نظام مقدس اسلامی بوده كه تفاوت آن با گذشته در این است كه امروز فقه در جامعه حكومت می‌كند.

وی مساجد را به عنوان پایگاه‌های عبودیت، تعمیق اخلاق و کانون حرکت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه اسلامی معرفی و تصریح کرد: مسجد کانونی اسلامی برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردمی بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: جایگاه منبر و تبلیغ همچنان اثربخشی خود را حفظ کرده، اما داشتن اطلاعات به هنگام و اطلاع از آنچه مخاطبان به آن دسترسی دارند، از ضروریات مبلغان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی اجتهاد تمدن ساز اسلامی را پاسخ‌گوی تمام نیازهای انسان معاصر خواند و تصریح كرد: آنچه می‌تواند از جامعه اسلامی در برابر شبهات علمی و شهوات عملی صیانت كند، فقه اسلامی است؛ بسیاری از توانمندی‌های امروز جمهوری اسلامی در سایه این فقه بروز و ظهور یافته است.

ولایت فقیه؛ رمز اقتدار و عظمت نظام اسلامی

وی با بیان اینكه سومین مولفه قدرت در جمهوری اسلامی فقیه جامع الشرایط و رهبری امت است، ابراز كرد: امروز همگان به این حقیقت معترف هستند كه رمز اقتدار و عظمت كشور، رهبری عظیم الشأن انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری رهبری انقلاب را دارای علم مسموع و مطبوع دانست و ادامه داد: امروز رهبری انقلاب به عنوان فقیه جامع الشرایطی كه پیش و بیش از همه خود را موظف به صیانت و عمل به ارزش‌های اسلامی می‌داند، راهنما و راهبری هوشیار و بصیرت آفرین بوده كه كشور را از بسیاری مشاكل و فتنه‌ها به سلامت خارج كرده است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی دشمن شناسی و بصیرت مردم متدین ایران اسلامی را به عنوان چهارمین مولفه قدرت نظام اسلامی معرفی و خاطر نشان كرد: یكی از الطاف الهی به كشور ما برخورداری از مردم هوشیار و با بصیرت است كه به خوبی رصد و دیدبانی می‌كنند و به هنگام وارد صحنه می‌شوند كه این ضمیر آگاه و بصیر یكی از مؤلفه‌های اصلی اقتدار نظام اسلامی ایران به شمار می‌رود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینكه پنجمین مولفه قدرت جمهوری اسلامی روحیه آمادگی و ایثار برای دفاع از ارزش‌های الهی است، گفت: اگر دیروز جوانان برای رفتن به جبهه دفاع مقدس از یكدیگر سبقت می‌گرفتند، امروز برای دفاع از حرم اهل بیت(علیهم‌السلام) از یكدیگر پیشی می‌گیرند و سر از پای نمی‌شناسند؛ اگر در ابتدای انقلاب ارتش 20 میلیونی داشتیم، امروز عقبه نظام ملت 80 میلیونی هستند كه تا پای جان از ارزش‌های اسلامی و انقلابی حفاظت می‌كنند.

9دی؛ تجلی قدرت الهی در سرنوشت امت اسلامی

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود، فرارسیدن یوم الله 9 دی را گرامیداشت و این روز را تجلی دست قدرت الهی در سرنوشت امت اسلامی دانست و تصریح كرد: ایران اسلامی در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فتنه‌ها و فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو بوده، اما وجه تمایز فتنه 88 با سایر فتنه‌ها در آن بود كه دشمن احساس كرد، در كشور جای پایی دارد.

وی فتنه 88 را دارای سه مشخصه خصومت دشمن و استكبار جهانی، كلید واژه تقلب و شایعه پراكنی برشمرد و گفت: اعلام تقلب و خدشه به سلامت انتخابات بدون هیچ دلیل و مدرك مستند، ظلمی عظیم به نظام اسلامی بود كه باعث تردید عده‌ای از مردم به سلامت انتخابات و سوء استفاده دشمن شد.

وی با اشاره به هشدارها و نصایح رهبری به كاندیداهای معترض در رابطه با بازیچه دشمن نشدن، افزود: رهبری معظم انقلاب بارها كاندیداهای معترض و ستادهای انتخاباتی آن‌ها را نصیحت كردند و به آن‌ها گوشزد كردند كه اگر دلایلی برای ادعاهای خود دارند ارائه دهند و اگر به آراء صندوقی معترض هستند، آن را بازشماری كنند؛ اما اجازه ندهند دشمن در مسائل داخلی نظام دخالت كند.

وی كلید واژه تقلب را كلمه رمز دشمن برای ایجاد اغتشاش و بر هم زدن امنیت عمومی معرفی و اظهار كرد: موضوع با مسئله انتخابات شروع شد و به اهانت به امام راحل(ره)، ولایت فقیه و جان جانان عالم؛ اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) كشانده شد تا اینكه مردم احساس خطر كردند و در 9 دی به میدان آمدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینكه حضور پرشور مردم در حماسه 9 دی مربوط به كاندیدا و حزب خاصی نبود و اقشار مختلف مردم از جناح‌های متفاوت به دفاع از انقلاب برخاستند؛ خاطر نشان كرد: در 9 دی مردم پرونده فتنه را بستند و عنایات الهی در آن روز كاملا احساس شد؛ این روز به بركت بصیرت آفرینی رهبری معظم انقلاب و حضور ملت متدین ایران اسلامی به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب به ثبت رسیده شد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار