کرمان؛

تاکید بر اجرایی شدن طرح شیرین سازی زندگی مشترک

امام جمعه کرمان با اشاره به جایگاه و اهمیت بنیان خانواده گفت: تقویت بنیان خانواده نیازمند انجام اقدامات اساسی و کارشناسی شده است.

تاکید بر اجرایی شدن طرح شیرین سازی زندگی مشترک
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان ضمن گرامیداشت واقعه نهم دی ماه سال 1388 با اشاره به مشکلات موجود در خانواده ها گفت: با یک یا 2 سخنرانی نمی توان مشکلات خانواده ها را برطرف کرد.

وی همچنین به نهم دی سال 1388 اشاره و اظهار کرد: آیین بزرگداشت نهم دی در مرکز استان کرمان با سخنرانی آیت الله خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

وی گفت: بر اساس فرموده پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، شکرگذاری نعمت ها و شکیبایی و صبر در سختی ها، خیر دنیا و آخرت را برای انسان به ارمغان می آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیان خانواده را از محورهای اصلی شورای فرهنگ عمومی برشمرد و خاطرنشان کرد: طرح شیرین سازی زندگی مشترک در سال های 93 و 94 در شورای فرهنگ عمومی کشور اجرایی شد که تاکنون در این استان اجرا نشده است.

محمد علیزاده با پیشنهاد اجرای طرح شیرین سازی زندگی مشترک در استان کرمان گفت: اجرای این طرح نیازند همراهی همه مجموعه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: تقویت بنیان خانواده با استفاده از مبانی شرعی، دینی و اسلامی به منظور پیشگیری از طلاق های عاطفی و رسمی از اهداف اصلی طرح شیرین سازی زندگی مشترک است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: بخش زیادی از طلاق ها در پنج سال ابتدایی ازدواج زوجین انجام می شود که می توان با برگزاری دوره های آموزشی از بروز این معضلات پیشگیری کرد.

فاطمه سادات حسینی افزود: برای تقویت بنیان خانواده باید کارهای کارشناسی شده و اصولی انجام شود.

وی بر اجرای طرح شیرین سازی زندگی مشترک برای خانواده هایی که کمتر از پنج سال از زندگی آنها می گذرد تاکید کرد.

دویست و چهاردهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار