همدان؛

35 درصد تصادفات جاده ای استان در اسدآباد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: 33 درصد تصادفات جاده ای استان مربوط به این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهروز کارخانه ای در حاشیه دوره آموزشی مدیریت بحران روستایی بخش پیرسلمان در جمع خبرنگاران افزود: در 6 ماهه امسال 419 فقره تصادف با 55 فوتی در استان به ثبت رسیده که 137 فقره مربوط به اسدآباد است.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت بحران روستایی در سراسر کشور گفت: این طرح از سال گذشته در تمام روستاهای استان همدان در حال اجراست.

کارخانه ای تصریح کرد: در این طرح هر روستا دارای یک ساختار مدیریت بحران خواهد شد و امکانات و تجهیزات مورد نیاز از طریق هلال احمر در اختیار روستا قرار می گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه شوراهای اسلامی و دهیاران پایه و ساختار اصلی مدیریت بحران روستا هستند، خاطرنشان کرد: آموزش این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

کارخانه ای کمبود منابع مالی را یکی از مشکلات جمعیت هلال احمر استان در راستای مقابله با بحران اعلام کرد و افزود: برای تهیه تجهیزات و امکانات مدیریت بحران در روستاها هیچ اعتباری پیش بینی نشده است.

وی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست ردیف اعتباری ویژه ای در قانون بودجه برای امداد و نجات هلال احمر اختصاص دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: برای فراهم نمودن امکانات و تجهیزات مدیریت بحران در هریک از روستاهای استان سه میلیون ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.