عمان به ائتلاف نظامی تحت فرماندهی عربستان می‌پیوندد

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داد عمان از آمادگی خود برای پیوستن به ائتلاف نظامی تحت فرماندهی عربستان خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، گزارش داد  عمان آماده بهبود روابط خود با عربستان سعودی شده و اعلام کرده است که به ائتلاف نظامی تحت فرماندهی عربستان خواهد پیوست. 

براساس این گزارش، وزیر دفاع عمان در نامه‌ای به «محمد بن سلمان» جانشین ولیعهد عربستان از تصمیم کشورش برای پیوستن به ائتلاف به اصطلاح نظامی اسلامی علیه تروریسم خبر داد. 

یک فرد آگاه در این زمینه گفت محمد بن سلمان در هفته های آینده به عمان خواهد رفت تا شرایط را برای سفر ملک سلمان (پادشاه آل سعود) مهیا کند. 

این فرد مطلع که خواست نامش فاش نشود، خاطرنشان کرد سفر پادشاه عربستان باعث برقراری همکاری های امنیتی، نظامی و اقتصادی خواهد شد. 

روابط عمان با عربستان سعودی و متحدان آن در شورای همکاری خلیج فارس به سبب روابط نزدیک این کشور با ایران- بزرگ ترین رقیب منطقه ای عربستان-  تیره شده بود.  

بلومبرگ در ادامه گزارش خود نوشت: ایجاد روابط حسنه می تواند باعث تقویت همکاری بین عمان- یکی از کوچک ترین تولیدکنندگان نفت در منطقه- و  ثروتمندترین عضو شورای همکاری خلیج فارس شود. این شورا شش عضو دارد که شامل عربستان سعودی، بحرین، کویت، قطر، بحرین و امارات متحده عربی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۳۲ ۰۹ دی ۱۳۹۵
باسلام وخسته نباشید از زحمات شما تشکر میکنم
آخرین اخبار