فرمانده عملیات نینوا توقف عملیات آزادسازی موصل را تکذیب کرد

فرمانده عملیات نینوا شایعات درباره توقف عملیات آزادسازی موصل را بی‌اساس دانست و آن را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تلویزیون العالم نوشت: مقامات امنیتی عراق تاکید دارند که عملیات آزادسازی موصل همچنان ادامه دارد و شایعاتی که درباره توقف این عملیات منتشر می شود، بی‌اساس است.

به گزارش این پایگاه اینترنتی، محمد بو عبدالله (از مقامات عراق) افزود: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، منطقه القدس در شرق موصل را که یکی از مهمترین مراکز فرماندهی تروریست های داعش به شمار می آمد، تصرف کردند. در این درگیری ها شمار زیادی از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند. نیروهای مبارزه با تروریسم پس از نفوذ بیشتر به شرق موصل، خسارت های سنگینی به عناصر داعش وارد کردند. این نیروها همچنین توانستند منطقه القدس را که مرکز فرماندهی تروریست های داعش به شمار می آمد، به تصرف در آورند.

از سوی دیگر، نیروهای بسیج مردمی از شکست حمله تروریست های داعش به غرب شهر تلعفر در نزدیکی مرزهای سوریه خبر دادند. ارشد الصالحی، رئیس جبهه ترکمان ها نیز از تحرکات تروریست های داعش برای حمله به استان کرکوک خبر داد و از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواست نیروهای امنیتی بیشتری به این استان اعزام کند.

به گزارش این پایگاه، نجم الجبوری، فرمانده عملیات نینوا تاکید کرد، نیروهای امنیتی با تمام امکانات منتظر اشاره فرمانده کل نیروهای مسلح هستند تا مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل را آغاز کنند. وی همچنین هرگونه توقف در عملیات آزادسازی موصل را تکذیب کرد. این فرمانده نظامی گفت:  مرحله آینده که به زودی آغاز خواهد شد، نیازمند جمع آوری نیروهای بیشتری است و انتقال این نیروها از بغداد و مناطق دیگر به موصل و استقرار آنان در محورهای جنگی عملا زمان بر است.

وی همچنین تصریح کرد: تروریست های داعش در ادامه تلاش های ناامیدکننده خود، شاهد شکست های گسترده دیگری خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار