عبادی: شاهد پیشروی خوبی در عملیات موصل هستیم/ مردم را به برقراری امنیت دعوت می کنیم

نخست‌وزیر عراق ضمن دعوت از مردم به برقراری امنیت، اعلام کرد طی روزهای گذشته شاهد پیشروی خوبی در عملیات آزادسازی موصل بوده‌ایم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العراقیه ، حیدر عبادی نخست وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود مردم را به بالابردن سطح آگاهی خود برای مقابله با خطر تروریسم و تندروی دعوت کرد.

عبادی افزود: جهان نقش عراق و دستاوردهایش در نبرد علیه تروریسم را مورد تمجید قرار می دهد. عراق با وجود بحران مالی و ریاضت اقتصادی، باز هم پیروزی ها و دستاوردهایی را محقق می سازد.

نخست وزیر عراق ادامه داد: رخنه هایی امنیتی وجود دارد و دستوراتی را در رابطه با حرکت تمامی خودروها در بغداد و سایر استانها صادر کردیم. امیدوارم اعضای مجلس عراق در روند انتخاب دو وزیر کشور و دفاع همکاری کنند.

وی همچنین درباره صادرات نفت کردها گفت: اقلیم کردستان مقدار نفت بیشتری از سطح تعیین شده از طریق بندر جیهان ترکیه صادر می کند. ما از اقلیم کردستان می خواهیم در صادرات نفت خود با وضوح و شفافیت بیشتری عمل کند.

حیدر عبادی تصریح کرد نمی پذیریم که از خاک عراق برای تجاوز به کشورهای همسایه از جمله ترکیه استفاده شود. عراق هیچ گروهی را که به خاک ترکیه تجاوز می کند مورد حمایت قرار نمی دهد و آنکارا این موضوع را درک می کند.

 وی افزود : ما از اعضای مجلس استان نینوا می خواهیم در مناطق آزاد شده حضور یابند و جلسات خود را در این مناطق برگزار کنند.

عبادی ادامه داد: به شهروندان اطمینان می دهیم که نقشه هایی برای مقابله با تهدیدهای تروریستی وجود دارد. در روزهای اخیر پیشروی چشمگیری در عملیات آزادسازی موصل بدست آوردیم.

وی خاطرنشان کرد خدمات لازم برای محله های آزاد شده موصل فراهم و مدارس آن محله ها بازگشایی شد. همچنین ارائه اقلام دولتی کوپنی و برق رسانی به این مناطق دوباره از سر گرفته شد.

وی  گفت: برای سرعت بخشیدن به از بین بردن گروه تروریستی داعش به همکاری اطلاعاتی جهانی نیازمندیم.

نخست وزیر عراق از وجود شبکه هایی تروریستی که با داعش در ارتباطند خبر داد و گفت برخی رسانه ها تلاش می کنند برای تروریسم تبلیغ کنند.

عبادی گفت استفاده از خون بیگناهان برای ضربه زدن سیاسی کاملا نادرست است و همه طرفها را به همکاری و برقراری امنیت دعوت می کنم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار