عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حماسه نهم دی ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

حماسه 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید عزت الله ضرغامی صبح امروز پنج شنبه همزمان با «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در همایش بررسی ابعاد فتنه‌ نانجیبان و حماسه‌ نهم دی‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با تشریح اقدامات فتنه گران در سال 88 افزود: در فتنه 88 چون تعدادی از خواص آگاهانه یا ناآگاهانه آتش فتنه دشمن را برافروختند، فتنه گران چند روزی جرأت جولان پیدا کردند.

وی، انتخابات رئیس جمهوری سال 88 را به دلیل مشارکت 85 درصدی مردم قابل توجه دانست و گفت: این انتخابات در سالی برگزار شد که دشمن در برابر اقتدار ملت ایران عقب نشینی کرده بود و قضایای هسته ای نیز دنبال می شد، اما فتنه، دشمن را امیدوار کرد.

ضرغامی ادامه داد: سران فتنه علیرغم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با رأفت اسلامی اجازه دادند پیگیر مسائل و مباحث خود باشند اما با رمز تقلب، حدود 8 ماه فتنه انگیزی کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: حماسه نهم دی ماه به لحاظ ماهیت، کیفیت و کمیت و محتوا، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انقلاب اول در سال 57 و با حضور مردم اتفاق افتاد و طبق فرمایش امام راحل (ره)، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران انقلاب دوم بود گفت: حماسه 9 دی در سال 88 انقلاب سوم در تاریخ معاصر است.

ضرغامی افزود: مردم پس از سخنان قاطع مقام معظم رهبری در نمازجمعه و هنگامی که متوجه شدند فتنه گران مقاصد دیگری دارند و انتخابات بهانه ای برای ضربه زدن به انقلاب و کشور است، در برابر آنها ایستادند و 9 دی ماه، تومار فتنه را در هم پیچیدند.

وی تأکید کرد: خلق حماسه 9 دی همه طیف ها و اقشار مختلف مردم، حتی آنهایی که به نامزدهای معترض رأی داده بودند را در بر گرفت.

ضرغامی با بیان اینکه دشمن جوانان انقلابی ایران را نشناخته است گفت: دشمنان انقلاب اسلامی اکنون هم در فضای مجازی و ماهواره ای به گونه ای تبلیغ می کنند که حقایق را وارونه جلوه دهند تا نسل جدید با خیانت فتنه گران 88 آشنا نشود.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت و ایستادگی تنها راه مقابله با استکبار و آمریکاست، یادآور شد: امروز مهمترین دستاورد برجام برای ملت ایران این است که نباید به آمریکا اعتماد کرد.

همایش گرامیداشت یوم الله 9 دی با عنوان «بررسی ابعاد فتنه‌ نانجیبان و حماسه‌ نهم دی‌ماه» با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ولایتمدار، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد و مسئولان استانی برگزار شد.

از چهارم تا دهم دی ماه به عنوان «هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده است.

روز 9 دی ماه نیز به عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شد زیرا در این روز مردم بصیر ایران اسلامی، برای سرکوبی فتنه سال 88 به خیابان ها آمدند و با برپایی راهپیمایی، ضمن محکوم کردن اقدام فتنه گران با رهبر معظم انقلاب و آرمان های امام (ره) و شهیدان، میثاقی دوباره بستند.

گفتنی است: مردم استان چهارمحال و بختیاری به عنوان پیشگام و پیشتاز ملت ایران، یک روز قبل از آن و در تاریخ 8 دی ماه سال 88 با برپایی راهپیمایی باشکوهی، اقدام فتنه گران را محکوم و با مقام معظم رهبری تجدید عهد و پیمان کردند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار