ادعای مقامات آمریکایی درباره نفوذ هکرهای روسی به شبکه برق ایالت ورمونت

مقامات آمریکایی ادعا کردند شبکه تاسیسات برق ایالت ورمونت مورد حمله هکرهای روسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات آمریکایی مدعی شدند ردپای هکرهای روسی را در شبکه برق ایالت ورمونت شناسایی کرده‌اند. آنها مدعی‌اند برنامه مخربی را که متعلق به یک گروه هک وابسته به روسیه است، در شبکه تاسیساتی ایالت ورمونت کشف کرده‌اند.

چند مقام آمریکایی، که نخواستند نامشان فاش شود، اظهار کردند این برنامه مخرب توانایی از کار انداختن شبکه برق این ایالت را ندارد؛ اما نفوذ هکرها به این شبکه از آن جهت قابل توجه است که آسیب پذیری بالای شبکه برق ورمونت را نشان می دهد.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با ادعای دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری اخیر، دستور اخراج 35 دیپلمات روسی را از خاک این کشور صادر کرد.

دولت و مقامات صنعت برق آمریکا به طور مرتب شبکه های تاسیساتی این کشور را مورد بازبینی قرار می دهند؛ زیرا هرگونه اخلال در این شبکه ها عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

ادعای نفوذ هکرهای روسی به شبکه برق ایالت ورمونت را اولین بار روزنامه واشنگتن پست مطرح کرد و نوشت احتمالا انگیزه روس ها از انجام این کار، آزمایش نفوذپذیری این شبکه و یا ایجاد اخلال در تاسیسات برق این ایالت بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار