یاسوج؛

33 نیروگاه خورشیدی به خانوارهای روستایی واگذار شد

شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحد برای نخستین بار 33 نیروگاه خورشیدی یک کیلواتی به تعدادی از روستائیان شهرستان چرام در این استان واگذار کرد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از آخرین روند واگذاری نیروگاههای خورشیدی و احداث شبکه های برقرسانی روستایی در شهرستان چرام گفت: برای خرید این 33 نیروگاه خورشیدی یک کیلو واتی حدود هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سخت گذری، طولانی بودن شبکه های برقرسانی و کمی جمعیت روستاها از مهمترین دلایل واگذاری نیروگاههای خورشیدی به این روستائیان عنوان شده است.

داود راهزادی، کاهش هزینه های برقرسانی براساس شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سرعت بخشی به برقرسانی روستایی و رعایت مسائل زیست محیطی را از مهمترین مزایای احداث نیروگاههای یک کیلوواتی ذکر کرد.

وی گفت که تا دهه فجر سال جاری 6روستا در کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از نیروگاههای خورشیدی از نعمت برق برخوردار می شوند.

روستاهای «دامور ، طسوج و مازه کره » در شهرستان چرام از مهمترین روستاهایی محسوب می شوند که تا دهه فجر امسال از نعمت برق با نیروگاه خورشیدی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: نیروگاههای نصب شده برای روستائیان بطور رایگان واگذار شده است.

راهزادی گفت که نیروگاههای خورشیدی می توانند تا 48 ساعت در زمان بارش نیز برق خانگی تولید کنند.

وی افزود: روستائیان با استفاده از برق این نیروگاهها می توانند تلویزیون، چهار عدد لامپ، پنکه و حتی یخچال خانگی خود را روشن کنند.

براساس آمار شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

مسئولان شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده اند که در دهه فجر امسال تمامی روستاهای بالای 10 خانوار این استان از نعمت برق برخوردار می شوند.

استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نیروگاه برق 15 مگاواتی دارد.

ساخت چهار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی با 730 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان است.

تعداد مشترکان برق در کهگیلویه و بویراحمد حدود 230 هزار مشترک است.

تعداد مشترکان خانگی شرکت توزیع برق استان حدود 180 هزار مشترک است که حدود 70 هزار مشترک آن روستایی هستند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.