کرمان؛

بهره برداری از ۱۰پروژه آبرسانی در کرمان

مدیر عامل آبفای استان کرمان گفت: ۱۰پروژه آبرسانی به مناسبت دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از ۱۰پروژه آبرسانی در کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان طاهری مدیر عامل آبفای استان کرمان در جمع خبرنگاران به مناسبت ۱۱دی ماه سالروز تاسیس شرکت های آب و فاضلاب استان کرمان گفت: این پروژه ها ابرسانی به شهر ارزوییه , رودبار, زنگی آباد , فاضلاب شهر کهنوج ,آبرسانی به شهر فاریاب , آبرسانی کوتاه مدت به شهر کرمان ,ابرسانی به کهنوج ابرسانی به شهر خورسند شهربابک و ابرسانی به مسکن های مهر سیرجان در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی اظهارداشت:  این شرکت ۲۲۷هزار واحد مسکونی و تجاری در کلان شهر کرمان سرویسدهی می دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش شرکت اب و فاضلاب هستند,افزود: ۶۸شهر و ۱۲۱روستا تحت پوشش این  شرکت هستند.

طاهری با بیان اینکه ۹۹و نیم درصد جمعیت شهرکرمان تحت پوشش شرکت اب و فاضلاب است ,خاطر نشان کرد: در کلان شهر کرمان بیش از ۹۹و نیم درصد مردم از خدمات اب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان ۵۷۲هزار و ۲۳۷مشترک آب وجود دارد ,تصریح کرد:تا امروز26هزار و ۷۴۷سیفون آب و فاضلاب درکرمان و کهنوج وجود دارد و ۵۷هزار و۵۹۲واحد مسکونی از خدمات اب و فاضلاب بهره مند می شوند.

مدیر عامل آبفای استان کرمان با بیان اینکه به ازای هر اشتراک یک متر مکعب مخزن ذخیره آب داربم یادآورشد:۶۸۵هزار متر مکعل مخزن بتنی استاندارد در استان وجود دارد.

طاهری گفت:تنها در شهر بلوک و گنبکی مخزن آب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سطح استان کرمان در حال حاضر ۷آزمایشگاه آب فعال است افزود: در این استان تقریبا ۴۶دستگاه کلرزنیگازی و ۷۶دستگاه  کلرزنی مایع وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث فاضلاب در استان کرمان ۵۳۸کیلومتر در شهر کرمان و کهنوج وماهان و سیرجان شبکه فاضلاب است.

طاهری خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۱کیلومتر خط انتقال و ۳تصفیه خانه در شهر کرمان در مداربهره برداری است و تصفیه خانه کهنوج ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۲۸درصد از فاضلاب  کرمان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵پروژه مخزن آب از دهج تا خورسند در حال اجرا ست و تا شب عید هم به بهره برداری می رسد.

طاهری با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی گفت:جمع آوری انشعابات اب و مدیریت هزینه ها یکی از سیاست های اصلی این شرکت در سال اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین یادآورشد:۲۲۰هزار مشترک در استان کرمان میانگین مصرف اب انها در ماه بالای۲۰متر مکعب است و این شرکت مکلف است تا این راکاهش دهد.

وی گفت: اب استلن کرمان در حد مطلوب و با کیفیت است و ما هرگز ابی که کیفیت نداشته باشد و دچار مشکل باشد اجازه نمیدهیم به دست مرذم برسد.

طاهری افزود: حدود ۳۵میلیارد تومان بخش خصوصی در مقوله اب شرب در ۶شهر کوهبنان .سیرجان .رفسنجان .کیان شهر .ریحان شهر و بردسیر سرمایه گذاری کرده است تا دستگاه اب شیرین کن گذاشته شود.

طاهری خاطر نشان کرد:امیدواریم تا پایان دی جاری قرداد سرمایه گذاری کرمان ب ارزش ۷۰۰میلیارد تومان و فاضلاب زرند با ۲۷۰میلیارد تومان قرداد این دو پروژه به امضا برسد.

وی گفت:فاضلاب کرمان و زرند ۹۹درصد پیشرفت قرار دادی دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.