پوتین در بیانیه سال نو به ترامپ تبریک گفت نه به اوباما!

پوتین در پیام‌های تبریک جداگانه خود به سران کشورهای جهان، آغاز سال نوی میلادی را به جای باراک اوباما به دونالد ترامپ تبریک گفت!

پوتین در بیانیه سال نو به ترامپ تبریک گفت نه به اوباما!!!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تبریک گفت.

هر چند او در پیام‌های جداگانه‌ای که روز جمعه منتشر شد به اوباما، خانواده‌اش و مردم آمریکا تبریک گفت. با این حال، اقدام وی تاثیری در موج جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه نداشت.

رئیس‌جمهور روسیه در پیام تبریک خود به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا نسبت به برقراری روابط و احیای چارچوب همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف اظهار امیدواری کرده است.

در بخشی از نامه وی آمده است: امیدوارم پس از آنکه ریاست جمهوری آمریکا را به دست گرفتید، بتوانیم با روشی سازنده برای احیای همکاری های دو جانبه در زمینه های مختلف گام برداریم.

پیام تبریک پوتین به ترامپ در حالی منتشر شد که باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا پیش از ترک کاخ سفید لایحه افزایش تحریم‌ها علیه روسیه را امضاء کرده است. همچنین دولت اوباما تعدادی از دیپلمات‌های روس را در واکنش به اتهام دخالت روسیه در انتخابات اخیر آمریکا به نفع دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه و هک رایانه شخصی هیلاری کلینتون رقیب وی از حزب دموکرات، از آمریکا اخراج کرد. بسیاری از مقامات روسی از جمله سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خواستار اخراج 35 دیپلمات آمریکایی از این کشور شدند که در نهایت پوتین با اقدامی هوشمندانه با اخراج آنها مخالفت کرد.

اقدام هوشمندانه پوتین موجب شد دونالد ترامپ زبان به مدح پوتین بگشاید و او را فردی باهوش خطاب کند.

ولادیمیر پوتین در بیانیه سال نو به بسیاری از چهره های مطرح همچون ملکه الیزابت، ترزا می، رجب طیب اردوغان، شی جینگ پینگ، فرانسوآ اولاند، آنگلا مرکل، جورج بوش، نیکلاس سارکوزی، بان کی مون و... تبریک گفته است. این در حالی بود که نامی از باراک اوباما در این بیانیه‌ نیامده است. به نظر می رسد این کار نوعی اقدام تلافی جویانه پوتین علیه اوباما و اخراج دیپلمات های روس بوده است. هرچند پوتین در یکی از سخنرانی های خود نسبت به پایان این‌چنینی حکومت اوباما ابراز تاسف کرد و سال نو را به او و خانواده اش تبریک گفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مخلوق خدا
۱۸:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۵
خداکنه سال اینده هم مستحق این احترام باشه ترامپ
آخرین اخبار