مشهد؛

احیای هنرهای منسوخ شده در کاشمر

قالیبافی، گلیم بافی، نخ ریسی و نمدمالی که جزء هنرهای منسوخ شده در کاشمر بودند با راه اندازی کارگاهی در این شهرستان احیا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛کارآفرینی ، کار ارزشمند و والایی را برای مردم شهرستان کاشمر رقم زده و همچنین گام موثری در ایجاد اشتغال برداشته است.
مسئول کارگاه قالیبافی کاشمر گفت:درحال حاضر ۳۰نفر پای ۶دار قالی در این کارگاه مشغول به کار هستند و این مجموعه گنجایش ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰نفر را دارد از این رو درصدد آن هستیم که هنر گلیم بافی و نمدمالی را در این شهرستان احیا کنیم.
محمد غدیری افزود:گلیم بافی و نمدمالی ازجمله مشاغل قدیمی در کاشمر است که به فراموشی سپرده شده است از این رو با راه اندازی این کارگاه به همت نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی کاشمر ، اقدام به تشکیل کلاس های آموزش هنرهای منسوخ شده در جهت احیای صنایع دستی ماندگار کردیم.
غدیری ، هدف اصلی راه اندازی این کارگاه را ، ایجاد اشتغال زایی، احیا و توسعه صنایع دستی که اکنون به فراموشی سپرده شده است بیان کرد.
او  افزود:علاوه برکارگاه کاشمر، ۲کارگاه دیگر در شهرستان خلیل آباد و شهر انابد بردسکن با ظرفیت ۵۰بافنده ایجاد شده است.
مسوول کارگاه قالیبافی کاشمر در پایان تاکید کرد:ارتقاء بخشیدن صنایع دستی و مشاغل سنتی میسر نمی شود مگر اینکه با برنامه ریزی منسجم و با هماهنگی دستگاه های اجرایی کار بهتری نسبت به گذشته صورت گیرد.
انتهای پیام// و ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.