کرمان؛

اختصاص ۱۴ میلیارد ریال زکات به نیازمندان کرمان

بیش از ۱۴میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده در استان کرمان تاکنون صرف امور فقرا، محرومان و نیازمندان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ حجت الاسلام مصطفی طاهری ، سرپرست معاونت توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات فقرا و نیازمندان هستند، گفت: ۳۰ میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۶۰ ریال زکات واجب و مستحبی در ۹ ماهه امسال در استان جمع آوری شده است که بیش از ۱۴میلیارد ریال از این زکات جمع آوری شده تاکنون صرف امور فقرا، محرومان و نیازمندان شده است.

وی افزود: از این میزان زکات جمع آوری شده ۱۷ میلیارد و ۷۲۹ میلیون و ۶۳۵ هزار ریال مربوط به زکات واجب و ۱۲ میلیارد و ۹۹۹ میلیون و ۷۴۷ هزار ریال مربوط به زکات مستحبی بوده است.

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال شهرستان جیرفت رتبه ی نخست زکات واجب و مستحبی استان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: 75 سری جهیزیه به مبلغ یک میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال در نیمه نخست امسال از محل درآمد زکات استان تامین و در اختیار نوعروسان نیازمند قرار گرفته است، همچنین طی این مدت ۳۷۵ میلیون ریال برای درمان بیماران نیازمند، ۴۰۷ میلیون ریال برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند هزینه شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۴۶ مبلغ هزار و ۳۴۲ عامل زکات در حوزه ی زکات استان فعالیت دارند و در ماهه امسال ۱۹ هزار و ۲۲ مورد آموزش چهره به چهره و ۲۳۶ مورد جلسه آموزشی توجیهی برای مربیان زکات استان برگزار شده است.

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: با برنامه ریزهای انجام شده پیش بینی می شود میزان جمع آوری زکات در استان امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته باشد که امیدواریم بتوانیم از محل درآمد زکات بخشی از مشکلات نیازمندان و فقرا را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار